Pozdravljeni!
Jaz sem že dolgo časa v hudi stiski in sploh ne najdem več izhoda, občutek imam, da je samo v naši družini taka situacija in da imajo drugi bolj brezskrbno življeneje.Moja starša se zelo ogromno kregata in meni je že vsega skupaj že davno dovolj. Je obdoje, ko se kregata pi celi teden večkrat dnevno pitem je malo mir potem pa spet. Kregata se zaradi čisto brezveznih stvari, ki nimajo pomena. Jaz doživljam stisko, rekla sem jima že da me je strah, da se bosta ločila pa sta mi rekla da naj se skrbim ampak itak je spet vse po starem. Sploh si ne morete predstavljati kaka stiska je to za mene, parkrat sem že ob tem ko sta se kregala doživela panični napad. Včasih ko vem, da je nekaj šlo narobe moram ravno enega od njiju prositi da se naj ne kregata zaradi tega in to se meni ne zdi normalno, da mora otrok nositi še to breme od staršev in skrbeti za to kako se bosta onadva pogovarjala. Danes zjutraj me je mama zbudila ker je oče ključe nekam založil in se tako skrbim že od jutranjih ur in me je stah kaj bo, ko bo mama prišla domov kako se bosta kregala spet. Jaz preprosto ne morem več, prevelika stiska mi je to vse skupaj. Mama vedno govori, da se ne znamo pogovarjati, da smo zakomplicirani pa ne vem kaj še vse. Včasih bi res najraje, da se bi ločila da se bosta nehala kregati in da bi živela v miru končno enkrat ampak nočem, da se ločita, ker bi bil prevelik šok zame in bi bilo vse drugače. Sploh ne znam kontrolirati več sama sebe. Včasih se dobesedno skregata zaradi enega stavka, ki pride od mene. Zaato se sprašujem ali je bolje, da sem ves čas tiho, kaj bi bilo, če tega ne bi povedala, ne bi prišlo do tega, do česar je prišlo... res mi je hudo, ker se ne znata normalno meniti. Tako me je strah in v grozni stiski sem. Enkrat sta se skoraj razšla pred mojimi očmi od tistega dogodka imam bridke spomine skoraj travmatične.
Prosim za čim hitrejši odgovor. Hvala za pomoč.
Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
to, kar opisuješ, se zdi resnično obremenjujoče. Družinski konflikti so lahko zelo intenzivni in pogosto vplivajo na vse člane, še posebej na otroke in mladostnike, ki se znajdejo v vlogi prič/opazovalcev napetih odnosov med starši, tako, kot se dogaja tebi. Zagotovo ni pošteno, da mora otrok nositi breme skrbi za to, kako se bodo starši pogovarjali ali kaj se bo zgodilo v družini. To ni naloga otroka.
Zapisala si, da ob vsem tem dogajanju občutiš močno stisko, tudi zaradi skrbi za prihodnost in za to, kaj bi se zgodilo, če bi se starša ločila. Tvoje doživljanje je razumljivo. Ločitev je velik in boleč proces in verjamem, da se zdi že sama misel na to zelo strašna, vendar pa se pogosto zgodi, da tudi otroci, čeprav to doživljajo kot travmo, na koncu najdejo mir v okolju, kjer starši niso več v nenehnem konfliktu.
Sprašuješ se tudi, ali bi bilo bolje, da kdaj sploh ne bi spregovorila, če lahko to sproži konflikte v družini. Sama menim, da ni nujno, da se vedno umikaš ali molčiš. To, kako se na tvoje besede odzovejo starši, je njihova odgovornost, ne tvoja. Seveda razumem, da želiš imeti mir in ne povzročati dodatnega konflikta, vendar pa to ne pomeni, da je tvoje mnenje manj pomembno in da bi bilo najbolje, če bi se vsakega konflikta kar izognila. Tvoje doživljanje je vredno pozornosti in zasluži si biti slišano.
Verjamem, da ob vsem tem občutiš nemoč in si želiš spremembe. Reševanje odnosa med staršema in njun način komuniciranja ni tvoja odgovornost, pač pa je to njuna naloga, si pa zagotovo zaslužiš in imaš pravico do podpore pri soočanju s tem. Pomembno je, da veš, da ti ni treba nositi teže vsega tega sama. Pomoč in podpora so na voljo, bodisi v obliki pogovorov s strokovnjakom, kot je psiholog ali terapevt, bodisi razrednikom, učiteljem ali šolsko svetovalno službo, kako drugo odraslo osebo, ki ji zaupaš, … Pomembno je tudi, da se naučiš poskrbeti zase – morda s tehnikami sproščanja ali tudi z iskanjem načinov, kako se umakniti iz teh napetih trenutkov, ko se starši kregajo. Iskanje pomoči pri strokovnjaku ti lahko pomaga bolje razumeti svoje doživljanje in razviti mehanizme, ki ti bodo omogočili lažje spopadanje s stresom in napetostjo.
Upam, da najdeš osebo, ki ti bo prisluhnila in ti bo v pomoč pri soočanju s stisko, ki ti jo povzročajo napetosti v družini. V kolikor v svoji okolici ne najdeš primerne osebe, ki bi se ji zaupala, ti lahko pri iskanju strokovne pomoči pomagam.
Lepo te pozdravljam,
Amadeja Jurič, mag. psihologije