Hej sem stara 16 in meni je všeč en ko je star 23 pac pisema in pogovarjama se ze 3 leta zadnjic sma sla tudi po 3 letih koncno ven in pac je cudno ker prvi 2 leti se je obnasal koda me hoce pa da bo pocakal da bom 18 zdaj pa zadnje leto pa se je vse spremenilo pac ker jaz sem njemu oblubla da ga bom cakala do mojga 18 leta ampak se mi zdi da me on nebo. No torej zadnjic sma bla veni on je priso z avtom na parkirišče pri igrakih kjer jaz zivim in sma sedela v avtu in se pogovarjala potem sem se jaz tudi vlegla pac da sem lezala na njegovih nogat z glavo in pac ful me je božal pa lubckal pa pac govoro stvari ki jih govorijo pari al pa tisti ki so zaljubljeni. Ampak ko sem pa sla domov pa je preko sporocil postal cudn spet pac spet je zacel z tem da sem premlada da se morm v njegovo kozo postavit pac sej razumem samo zakaj je pol vse tisto delo v avtu ce mi pol take pise. In pac zanima me zaj kaj si naj mislim glede tega vsega ker pac jaz ga mam rada. In ali je ta starostna razlika prevlka?
Pi
Pikapoka23333
Hej ubistvu nvm to je tko 7 let razlike pac ti si se mladoletna on ni vec in pac moje iskreno mnenje je dasi najds nekoga svoje starosti aloa prblizn isto pa se neki tud ce se poznata/pogovarjata ze 3 leta js nikol u lajfu nebi sla u auto osebe k niam pojma kaj mi loh nrdi tkoda pac sama premisl kaj je zate dobr ib kaj ni
Uredništvo
Cita Jenko

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Če prav razumem, si že kar nekaj let v stikih s fantom, s katerim sta kljub starostni razliki vzpostavila močno vez. Pisala sta si več let, dal ti je občutek, da bo počakal nate, ti pa si mu verjela in mu obljubila, da ga boš čakala do svojega 18. rojstnega dne. Zmedena si, ker je njegovo obnašanje nekonsistentno - ko sta skupaj je nežen in se obnaša ljubeče, ko pa sta narazen, postane oddaljen in govori, da si premlada.
Torej, imaš 16 let, on pa 23. To pomeni, da je med vama 7 let razlike, kar v številkah morda ne zveni tako veliko, a v tem obdobju življenja to pomeni precej različno stopnjo zrelosti, življenjskih izkušenj in odgovornosti. On je odrasel moški – pravno gledano, razvojno in čustveno, ti pa si še v obdobju odraščanja, v razvoju osebnosti, v raziskovanju sebe, odnosov in sveta. V teh letih se človek izjemno hitro spreminja – in to, kar čutiš danes, je povsem pristno, a hkrati se boš v prihodnjih letih zelo spremenila in tvoje potrebe, želje in pogledi bodo morda drugačni. ????
To, da sta si začela pisati, ko si bila stara 13 let, on pa 20, je nekaj, kar si resnično zasluži premislek. V teh letih je razlika v starosti in življenjskih izkušnjah zelo velika, zato odrasla oseba običajno prevzame večjo odgovornost za to, kako gradi odnos z nekom, ki je še zelo mlad. V takšnem odnosu bi bilo bolj primerno, da ostane v vlogi nekoga, ki ti nudi podporo, ti je morda kot prijatelj, a vedno na varen in spoštljiv način, brez romantičnih ali ljubezenskih pričakovanj.
Razumem, da si ob njem začutila nekaj posebnega – občutek bližine, pozornosti, sprejetosti, morda celo varnosti. Vse to so stvari, ki jih vsi potrebujemo in iščemo. A tukaj se postavlja vprašanje, ali jih dobivaš od nekoga, ki resnično skrbi zate, ali od nekoga, ki postavlja svoje potrebe in želje pred tvojimi mejami in varnostjo?
Opisala si situacijo, kjer si se z njim po treh letih končno dobila in bilo ti je lepo – bližina, dotiki, nežnost. A potem, ko si šla domov, je začel govoriti, da si premlada. To ustvarja zmedo, saj enkrat deluje, kot da si mu zelo všeč, nato pa se umika in ti daje občutek, da delaš nekaj narobe. Razlog za njegovo obnašanje je morda ta, da ga skrbi starostna razlika – ob tebi se lahko počuti prijetno in čustveno povezano, hkrati pa se racionalno zaveda, da ta odnos ni povsem ustrezen. Lahko pa razlog tiči nekje drugje. Kakorkoli že, na koncu razlogi sploh niso tisto najpomembnejše. Pomembna so njegova dejanja in to, kako se zaradi njih počutiš ti. Ni tvoja naloga, da razmišljaš, zakaj se njegovo vedenje spreminja ali da iščeš opravičila zanj. Tvoja naloga je, da poskrbiš zase, za svoje meje in za svojo čustveno varnost. On kot odrasel nosi odgovornost za meje in za jasno komunikacijo.
Zdaj pa na tvoje vprašanje, ali je ta starostna razlika prevelika?
Po mojem mnenju, je trenutno ta starostna razlika prevelika. Ne zato, ker bi bile številke same po sebi problem, ampak zato, ker sta vsak na povsem različnih točkah v življenju. Če bi bila ti na primer stara 25 let in on 32, bi bilo to nekaj drugega. Zdaj pa si še vedno mladoletna, on pa odrasla oseba, ki bi morala razumeti, da ljubezenski odnos z mladoletnico ni ustrezen.
Spodbujam te, da o tem mirno premisliš in če želiš, mi kadarkoli lahko spet pišeš. Tukaj sem zate in z veseljem ti znova odgovorim.
Topel objem.
Cita Jenko, mag. psihologije