Dober dan, je starostna razlika med punco (16) in fantom (18) normalna?. Razlika je priblizno 2 leti in pol, malo manj. Torej postane fant 19 in je punca za malo časa 16 preden postane 17 in tako naprej. Se bi to ljudem zdelo cudno ali je cisto normalno in se veliko podobnega dogaja? Lp
Uredništvo
Dora Mališ

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen!
Povedal si, da si sam star 18 in boš kmalu star 19, punca, ki ti je všeč pa je stara 16. Zanima te, ali je starostna razlika dveh in pol let normalna in ali bi se drugim ljudem to zdelo nenavadno.
Najprej bi rada izpostavila, da je zakonsko gledano meja postavljena pri 15. letih, kar pomeni, da z vajinim razmerjem ne bi kršila nobenega zakona. Razlika dveh in pol let ni velika, sčasoma pa se bo občutek razlike v letih še precej zmanjšal. Dejstvo je, da je starostna razlika odvisna tudi od življenjskega obdobja oziroma starosti posameznika. Ko smo mlajši, se nam razlike v starosti zdijo zelo velike (npr. razlika med 8 letnikom in 10 letnikom), medtem ko razlike v letih kasneje v življenju ne pomenijo velikih razvojnih sprememb. Tudi sicer če pomisliš na svoje starše in njihovo generacijo, boš morda opazil, da je veliko parov, pri katerih je nekdo dve ali več let starejši. Bolj kot gledati na samo starostno razliko, je pomembno biti pozoren na zrelost osebe. Nekdo je namreč lahko za svoja leta zelo zrel in je brez težav skupaj z nekom starejšim, medtem ko nekateri ne bi bili za to pripravljeni.
Zanima te tudi, ali se bo drugim ljudem to zdelo nenavadno. Ali imaš s tem vprašanjem v mislih svoje prijatelje, njene prijatelje ali pa vajini družini? Glede mnenja tvojih prijateljev je to v veliki meri odvisno od tega, ali je že nekdo izmed njih imel podobno izkušnjo. V kolikor je že več tvojih vrstnikov imelo mlajše ali pa starejše partnerje/partnerke, je večja verjetnost, da bodo na to gledali kot ne nekaj povsem običajnega. V kolikor ti je neka oseba všeč, pa je pomembno, da se ne oziraš preveč na mnenje okolice in slediš svojim in njenim čustvom. Včasih imajo lahko težavo s starostno razliko starši mlajšega otroka, saj jih lahko skrbi zanj. V kolikor bo prišlo do tega, bosta te morebitne skrbi lahko poskusila sproti razreševati z odkritim pogovorom in navezovanjem dobrih odnosov.
Upam, da sem ti z odgovorom pomagala nekoliko razjasniti tematiko.
Lepo bodi!
Dora Mališ, dipl. psih. (un)