Zadnjih nekaj mesecov me skoraj vsak teden vsaj enkrat na teden nadlegujejo moški med 40 in 60 letom starosti (to se mi je dogajalo že v najstniških letih a se je nehalo za nekaj let, zdaj se spet dogaja). Osvajajo me, vabijo na zmenke, k sebi na dom, prisedajo k meni, ko sem na kavi, tudo ko rečem, da si ne želim družbe.. Sprašujejo me osebna vprašanja (kdo sem, starost, kje živim, kam sem namenjena itd.), če ne želim odgovoriti postanejo užaljeni ali jezni, nekateri so me tudi direktno povabili k spolnem odnosu. Vedno se brigam zase in ne oblačim se "provokativno" ker sem taka oseba, ki si ne želi pozornosti od neznancev in ne razumem zakaj se to dogaja. K sreči me noben ni fizično napadel a prišlo je do te točke, da se začnem tresti, če moški vzpostavi očesni stik z mano, strah me je iti na kavo, strah me je ostati na istem mestu predolgo, strah me je, ko samo zagledam starejšega moškega.. Kakor vem teh dogodkov ne morem prijaviti, ker policija nima tukaj kaj narediti..a ne vem več kako se soočati s tem. Nočem živeti v strahu.
db
dbdas
Predvidevam, da na zunaj izgledaš kot dobro ohranjena 30+ letnica, pri teh je pa znano, da nimajo več zadržkov glede starosti je*ačev, zaradi izkušenj so med starejšimi celo zelo zaželene, pa za razliko od 18- spolni odnosi z njimi niso prepovedani in kaznivi, od tu tudi vse to pecanje. Kaj storiti, če predpostavka drži? "Pomladiti" se verjetno ni tako enostavno, lahko pa vsaj poskušaš izpasti bolj priwoknjeno, teh pa, verjemi, nihče ne mara in na lepem se te bodo izogibali, kot da bi bila kužna. Sami pazi, da se te ta sloves ne prime, ko boš enkrat premagala te strahove in si zaželela resnega fanta/moškega...
Sklepati se da tudi, da živiš v Ljubljani ali vsaj v večjem mestu. Tam se pa lokali načrtno ali manj načrtno "specializirajo" na določene zvrsti klientele. Npr. na LGBT, fuzbalske navijače, privržence ene ali druge politične opcije, ljubitelje določenih glasbenih zvrsti, določene etnične skupine.... ti pa si najbrž nevede izbrala takšnega, ki slovi kot "off-limits lovišče". Torej, malo vaj iz "osnov obveščevalne dejavnosti", pozanimaš se naokoli glede tega in po možnosti prešaltaš na bolj dijaško - študentskega oz takšnega, ki prvenstveno cilja na zaposlene okoliških firm med pavzo in po šihtu.
Wt
Wtf
Ammm wtf kaksn neumesn komentar je to? Punca lepo sprasuje za pomoc in moski se slinijo tudi za 12letnicami verjem, js mam iste probleme kakor ona ze 13let ker so mi moski ustavljali, trobili, zvizgali, se drli cez okno ko sem hodila do avtobusne postaje pri 12letih in verjem da se nisem oblacila pri 12 tako vulgarno kakor se najstnice sedaj in se je ze takrat to dogajalo in moski imajo rajae mlado meso kakor starejse lol kar bruha se mi ob tem komentarju ker ocitno nimas pojma. Ko sem delala pri 16 v lokalu so me iato moski 40+ pecali, otipavali, vabiki v posteljo pa ceprav so vedeli da sem mladoletna tako da, mlajsa si bolsa si starejsim moskim kar je ogabno in tud js nvm kaj nej naredim ker mi je zelo neprijetno sploh iti v majcki brez rokavov ven ker ze od dalec vidim moske ki se slinijo fuj fuj ogabno, res nvm zakaj se nemorejo drzat zensk svojih let ali vsaj malo mlajse ne pa da palijo na punce ki bi jim lahko bile vnukinje uglavnm men se bruha, adijo
Uredništvo
Lea Prinčič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena punca!
Praviš, da te že dlje časa osvajajo starejši moški, kar ti ne odgovarja. Ob njihovem zanimanju in bolj ali manj neposrednih vabilih ti je neprijetno. Praviš, da se je razvil strah, ki se pojavi že ob manj intenzivnih interakcijah z nasprotnim spolom (npr. očesni stik).
Najprej bi ti rada sporočila, da je povsem normalno, če ob osvajanju starejših moških, ki bi ga v nekaterih primerih res lahko poimenovali tudi kot nadlegovanje, doživljaš neprijetne občutke. Pojavi se lahko občutek strahu, tesnobe, panike, zaskrbljenosti, jeze itd. Ker se je podobna situacija že večkrat ponovila, se je razvil odziv, ki te že pred pravim stikom z osebo moškega spola avtomatsko pripravi, da si pozorna, telo je pripravljeno na akcijo, na boj ali beg (ang. fight or flight response).
Razmisliš lahko, kje in v kakšnih okoliščinah se navadno dogajajo osvajanja starejših moških. Si takrat sama? V katerih delih dneva se to dogaja? Se dogaja na določenem območju ali kjerkoli že si? Kaj navadno počneš takrat? Morda lahko prepoznaš določene vzorce, ko se te situacije bolj verjetno zgodijo. Naslednji korak je, da poskušaš te vzorce spremeniti. Primer: namesto da greš na kavo sama, povabi zraven še prijatelja ali prijateljico. Morda bo potem te pozornosti moških manj. Povsem možno je, da s spremembo kakšne navade lahko pripomoreš k izboljšanju stanja.
Nekatera dekleta si za povečanje občutka lastne varnosti kupijo obrambni sprej oz. solzivec. V kolikor se ti zdi, da ti bo pomagal pri tem, da te bo manj strah, ga lahko nosiš sabo. Ob pretiranem osvajanju in nadlegovanju lahko vedno zagroziš s prijavo policiji. Na njihovi spletni strani si lahko prebereš prispevek o spolnem nadlegovanju (https://www.policija.si/svetujemo-ozavescamo/oosebna-varnost/spolno-nadlegovanje-nasveti-za-zrtve-in-ocividce). Svetujem pa ti še, da različne načine interakcije, ki jih s teboj vzpostavljajo starejši moški, ignoriraš, če je potrebno, se umakneš. Tako boš pokazala, da nisi zainteresirana.
Vse dobro ti želim!
Lea Prinčič, mag. psihologije