Pozdravljeni,
No pac z mojim fantom sva se spoznala preko interneta.
Veliko si dopisujeva in dejansko mi je on ful všeč. Edini 'problem' je, da je star 17 oz. bo 25. maja 18...Sicer sva se videla ze v živo in je super. Pac res mi je všeč in zgleda da sm mu js tud. Ampak moji sošolci so mnenja da to ni ok sploh zato, ker je enkrat omenu, da komaj čaka da bova enkrat mela spolni odnos in da si to zeli čimprej. Ko sem mu rekla, da sem pac premlada, ker sm stara 13 je reku, da bo pocaku da bom 15...ampak vcasih se mi zdi, da bi to blo lah ze eno leto prej. Js si to nekako želim, ampak se mi zdi, da to bolj zato ker sem v takih letih.
Pac res sem zmedena ker nevem ali si to dejansko želim ali je to bolj tako samo v glavi.
Ressss nevem več kaj naj naredim in kaj čutim.
Moje vprasanje je: a je to res (tako) narobe? In kaj naj sploh naredim?
Hvala za odgovor.
• Uredništvo
Amadeja Jurič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, Ema_!
Zaupala si nam, da si preko spleta spoznala fanta, ki ti je zelo všeč. Zdi se, da si tudi ti všeč njemu.  Sprašuješ se, ali je vajin odnos sprejemljiv in hkrati premlevaš, kdaj boš sama pripravljena na prvi spolni odnos, saj je to nekaj, kar si fant močno želi in je najbrž nanj tudi malo bolj pripravljen, kot pa si pripravljena sama.
Najprej naj omenim, da spolni odnos oziroma spolnost v kakršnikoli obliki z osebo, mlajšo od 15 let, ni dovoljena in gre za kaznivo dejanje. Sicer je pri spolnosti pomembna tudi zrelost posameznika in nenazadnje tudi samega odnosa. Pri 13 letih še zagotovo nismo dovolj čustveno in osebnostno zreli, da bi se bilo smiselno spuščati v kakršnokoli obliko spolnosti. Pomembno je tudi, da se ob partnerju počutimo varno, mu zaupamo, ga poznamo, zato je, še posebej pri prvem spolnem odnosu, pomembno, da v to dejanje ne hitimo, pač pa najprej zgradimo trden odnos, ki nam bo omogočil lepo prvo izkušnjo v spolnosti.
Omenila si, da sta se spoznala preko spleta in da se trenutno večinoma pogovarjata preko dopisovanja. V živo sta se sicer že videla, vendar, kolikor razumem, le malokrat? Praviš, da se soočaš z dilemo glede želje po prvem spolnem odnosu. Zagotovo se ti v tem trenutku še ni potrebno odločati. Predlagam, da zaenkrat namenita čim več časa spoznavanju – tudi v živo. Pusti si čas, opazuj, kako se ob njem počutiš, pritisk glede prvega spolnega odnosa pa daj zaenkrat na stran.
Vsekakor je v mislih potrebno imeti vajino razliko v letih, ki je morda še toliko bolj pomembna iz vidika odraščanja – sama šele vstopaš v obdobje mladostništva, v katerega je fant že pošteno zakorakal. Gre za obdobje številnih sprememb, zaradi česar sta trenutno morda na nekoliko različnih točkah v odraščanju. Ta razkorak naj ti ne predstavlja pritiska, da bi morala v karkoli hiteti!
Lepo bodi,
Amadeja Jurič, mag. psihologije