zakaj bi mi bolj koristil vpis na strokovno solo kot pa gimnazijo?
kakšna je razlika, na kaj bi vplivalo če bi se dvig števila vpisa na strokovno ali pa poklicno srednjo šolo?
zares mislim široko, ker sem res obupan in nimam pojma kam bi lahko šel. zakaj bi morali spodbuditi vpise na strokovne in poklicne šole?
hvala vam zelo, pišem vam žetretjič (ne pod istim imenom) in bi si rees želel in potreboval odgovor.
lp
• Uredništvo
Lea Prinčič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen!
Praviš, da nimaš pojma, kam bi se vpisal po končani osnovni šoli. Svetujem ti, da se najprej pogovoriš s šolsko svetovalno službo. Ta izvaja poklicno usmerjanje v 9. razredu osnovne šole in namen tega usmerjanja je, da ti pomaga izbrati prave možnosti zate. V kolikor na to temo še niste imeli nobenih aktivnosti, se lahko oglasiš v njihovi pisarni, da izveš, kdaj in kako boste sodelovali. Poklicno usmerjanje naj bi ti pomagalo, da spoznaš različne možnosti ter prepoznaš, katere so ustrezne zate. V kolikor pa ste že imeli dejavnosti poklicnega usmerjanja, se lahko o njih prav tako še dodatno pogovoriš s šolsko svetovalno službo. Skupaj preglejte tvoje rezultate in se pogovorite o možnostih.
Sicer pa je gimnazija splošna in ti omogoča še nekaj dodatnega časa, da razmisliš, kaj bi želel početi v življenju. Gimnazija je v večini primerov potrebna, če si želimo študija na fakulteti. Strokovna ali poklicna šola pa te že pripravi na poklic, ki ga boš kasneje opravljal. Načeloma se spodbuja vpis na strokovne in poklicne šole, saj primanjkuje teh poklicnih profilov. Zavedati pa se moraš, da je danes trg dela zelo dinamičen. Veliko ljudi opravlja popolnoma drugo delo, ki sploh ni povezano z njihovo primarno izobrazbo.
Res ti svetujem, da se obrneš na šolsko svetovalno službo. Lahko pa tudi tukaj zapišeš še kaj več – o čem razmišljaš, k čemu se trenutno nagibaš. Upoštevati moraš tudi svoj uspeh, saj je za nekatere šole potreben precej dober uspeh, da si na njih sprejet.
Lea Prinčič, mag. psihologije