Pozdravljeni
Sem 9 razred ozirma ga končujem,vsa leta sem bila prav dobra prav tako sem bila med boljšimi učenci v razredu (po učnem uspehu).
Že od nekdaj sem rada spremljanja telo,zanimalo me je delo v bolnišnicah,anatomija in podobne vsebine.Ker sem 9 razred smo se vpisali v srednje šole.Moja prva izbira je bila vzgojiteljska ampak iskreno se nisem najdla v tem in nekako ni mi bila všeč.Velik del moje družine me je spodbujal farmaciji,na kar sem bila zelo navdušena in res zagnana,ampak .... farmacija vemo kaj je skratka veliko kemije in biologije na področju zdravil.Lansko leto sem se borila pri kemiji za končano oceno 3,res mi je težak predmet,letos imam tudi 3 zaključeno nevem kemija mi ni všeč.Zato sem odnehala in moja zadnja in končna odločitev je srednja zdravstvena.Moja družina je to tesko sprejela se zdaj so malo razočarani,ampak ali ssm naredila pravo odločitev ali mi bo pa v prihodnosti žal.
Hvala za vsak odgovor in nasvet????
le
legvan
Oj,
glede na opis, ki si ga poslala, mislim da bi bila zdravstvena šola prava zate. Ali ti bo v prihodnosti žal zaradi te odločitve, ti ne morem povedati, vsekakor pa ti lahko svetujem, da poslušaš svoje srce- oz. intuicijo. Saj je pri pomembnejših odločitvah v našem življenju, bolje, da poslušamo notranji občutek, če ne obstaja nevarnost, da situacijo preveč analiziramo in se odločimo narobe.
Skratka, mislim, da je tvoja odločitev pravilna, a rezultate le te boš videla sama!
Uredništvo
Maruša Bertoncelj

Odgovor svetovalke:
Živijo!
Se pridružujem Legvanu. :)
Verjamem, da ti ni prijetno, ker doma niso srečni zaradi tvoje izbire. Mnogo lažje je, če nas najbližnji podpirajo, še zlasti v letih, ko nas toliko stvari bega.
Mislim, da si zadevo dobro premislila in da si se odločila logično ter zrelo. Res je sicer, da ni nujno, da ti kemija nikoli ne bo všeč. Včasih se zgodi celo, da v nečem, kjer najprej nismo bili "dobri", kasneje to celo postanemo. Ampak v vsakem primeru imaš še čas.
Zdravstvena šola ti bo nudila okolje, ki je precej raznovrstno, omogoča nabiranje dragocenih življenjskih in delovnih izkušenj (ne samo teoretičnih), še vedno pa se lahko v 3. letniku odločiš za katerikoli študij. S poklicno maturo greš lahko na katerikoli dvostopenjski študij zdravstvenih smeri in že tam je vedno več izbire. Lahko pa se odločiš za maturitetni tečaj in na koncu šolanja opraviš splošno maturo ter greš študirat kaj, kar ti bo zanimanje šele vzbudilo.
Kot zanimivost: tudi moja prva strokovna izobrazba je bila zdravstvena tehnica. :) In ne bom pozabila, kako me je mama spodbujala, da bi se izučila za zobno tehnico. Ampak želje staršev niso naše in v adolescenci se prvič začnemo odločati zase. Kako vemo, da so odločitve prave? Ne vemo! In to je ves čar. Nekaj izberemo v najboljši veri, potem pa gremo v izkušnjo.
Ne gre za to, da je nekaj 100% pravilno ali 100% narobe, ampak gre za to, da vsaka odločitev prinese raznolike posledice. In s temi se da VEDNO marsikaj narediti. Predvsem pa skoraj nobena odločitev v življenju ni tako usodna, da ne bi mogli česa spremeniti, če se za to odločimo kasneje.
Moj primer: na zdravstveni šoli sem odkrila, da me medicina, zdravje in skrb za ljudi vsekakor zanimajo, ne pa toliko samo delo medicinske sestre. V srednji šoli sem namreč ugotovila, da me zelo zanimata pedagogika in otroška psihologija. Zato sem šla na študij predšolske vzgoje, kjer pa sem odkrila socialno pedagogiko - in sem šla študirat še to. In preden sem pristala v sedanji službi na Inštitutu za nacionalno zdravje, kjer so se združila skoraj vsa področja, ki so me do sedaj zanimala, sem imela še 5 različnih služb, kjer sem prav tako pridobila ogromno dragocenih izkušenj.
Vidiš, življenje je veliko bolj zamotano in polno presenečenj, kot se zdi v 9. razredu - ko mislimo, da si bomo z izbiro srednje šole zapečatili življenje. Bodi brez skrbi, še ogromno priložnosti te čaka. Zdi se mi mnogo bolj pomembno, da se sedaj predvsem učiš slediti svojim željam in potrebam - in jih zagovarjati. Na to, da se doma ne bodo vedno strinjali s tabo, pa se poskusi navaditi. Odraščaš - in to je del tega procesa. Seveda ne mislim, da nikoli ne upoštevaj nasvetov staršev, ki ti želijo najboljše. Ampak potem ko njihovo priporočilo premisliš, se še vedno lahko odločiš drugače, če ti pač njihov predlog nikakor ne ustreza.
Želim ti uspešen prehod in veliko zanimivih izkušenj na novi šoli! :)
Maruša Bertoncelj, univ. dipl. socialna pedagoginja