Rada bi se vpisala na srednjo zdravstveno šolo na program zdravstvena nega. Zanima me kaj vse lahko nadaljujem naprej iz tega programa (npr. Fizioterapija..) brez opravljanja petega predmeta na maturi. Zanima me tudi ali moram opravljati prakso.
Lp, Lola -
Uredništvo
Barbara Plazar

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
se opravičujem za pozen odgovor. :)
Če je v učnem načrtu predvidena praksa, jo je seveda treba opravit.
S poklicno maturo se lahko vpišeš na višje šole in na nekatere visoke (nekatere zahtevajo peti predmet), medtem ko na univerzitetnih programih poklicna matura ni dovolj.
Samo s poklicno maturo se lahko v tvoji smeri vpišeš na primer na študij zdravstvene nege, delovne terapije, babištvo...Najbolje bo, da si pogledaš kakšni so pogoji za vpis na šolah, ki te zanimajo. To je objavljeno na spletnih straneh šol (pod razdelkom pogoji za vpis).
Tam je zapisano ali potrebuješ splošno ali poklicno maturo, peti predmet, nekatere pa imajo še posebne pogoje, npr. na fizioterapijo na Zdravstveni fakulteti v Ljubljani se lahko vpišeš s poklicno maturo + izpitom iz splošne mature iz predmeta biologija, kemija ali fizika.
Želim ti vse dobro!
Barbara Plazar, mag. prof. pedagogike