Pozdravljeni,
sem učenka 8. razreda in že počasi razmišljam o srednji šoli. Sicer sem do zdaj v osnovni odlična zato pa me tudi skrbi da ne bom vpisala prave srednje šole. V zivljenju bi kot vsi mi seveda rada imela dobro placano sluzbo. Veseli me delo z otroci pa bi zato rada postala pediatrinja, ampak nevem ce naj grem na gimnazijo ali zdravstveno solo. V zdravstveni se mi zdi da ni dovolj tezko za mene in niso mi glih vsec programi. V gimnaziji pa me je strah da ne bom odlicna. Zanima s katere sole bi lazje prisla na medicinsko fakulteto se pravi za zdravnika pa take. Sem v veliki dilemi in prosim za pomoc.
lp
• Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena 123 To sem jaz!
Zahvaljujem se ti za poslano vprašanje in ob tem za zaupanje. Prvi šolski dan je za teboj. Verjamem, da je bilo prijetno ponovno sesti v šolske klopi in se srečati s sošolci ter sošolkami, pa tudi učitelji.
Zapisala si, da se uvkarjaš z vpisom v srednjo šolo, ki bi ti omogočala nato nadaljnje ustrezno izobraževalno pot ter kariero. V 8. in 9. razredu boste kar nekaj časa s svetovalno delavko namenili karierni orientaciji in verjamem, da ti bodo te ure dale precej odgovorov, na vprašanja in dileme v procesu odločanja. Ko boš izbirala šolo, poklic, kariero je smiseln razmislek o tem kaj so tvoji interesi, kaj rada počneš (na to si si odgovorila). Pa tudi koliko časa, si se pripravljena izobraževat, kakšne so tvoje učne in delovne navade itd. Seveda je pomembno, da si finančno priskrbljena, a plača ni motivator za določeno delo, poklic. Pomembno je, da delo rada opravljaš, da greš z veseljem v službo, kjer si lahko strokovna, ustvarjalna, sprejeta med sodelavci itd.
Pravzaprav si si kar sama odgovorila na vprašanje. V kolikor se želiš vpisati na medicinsko fakulteto, je gimnazija stopnička na poti do tja. V gimnaziji boš pridobila veliko potrebnega znanja, kvalitetno se boš pripravila na splošno maturo. Težko je v tem trenutku govoriti kakšni bodo vpisni pogoji, ko se boš vpisovala ti, tudi kakšen bo nabor kandidatov. To pomeni, da ni odgovora ali je potrebno imeti odličen uspeh. Verjetno čim boljšega, tudi pri maturi to velja. V Sloveniji lahko kandidiraš na Medicinski fakulteti v Ljubljani in v Mariboru. Kar nekaj dijakov se odloči tudi za Zagreb, pa Trst. V kolikor ti ne bi uspelo, lahko še vedno popravljaš rezultate mature. Predlagam pa tudi, da razmisliš še o varianti b - torej o poklicu, ki bi bil zate tudi ustrezen in sodi v okvir zdravstva (fizioterapevt, delovni terapevt, zobozdravnik). V kolikor bi razmišljala o poklicu delovnega terapevta, fizioterapevta, je smiseln vpis na srednjo zdravstveno šolo in opravljanje poklicne mature. Izhodišče za vpis na zdravstveno fakulteto je v tem primeru boljše. Pa tudi o poklicih, kjer je v ospredju delo z otroki in mladostiki - specialni pedagog, logoped, psiholog, socialni pedagog.
Več o temi si lahko prebereš v razdelku Šola, učenje, prosti čas - moj poklic, moja prihodnost (https://www.tosemjaz.net/razisci/sola-ucenje-in-prosti-cas/?topic=32).
Pomembno je, da veš, da so poti izobraževanja vedno odprte, so pa lahko različno dolge. Do cilja pa vodijo.
Upam, da sem ti odgovorila na vprašanje.
Želim ti vse dobro in lep pozdrav,
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja