Pozdravljeni : )
Obiskujem 1. letnik gimnazije in potrebujem pomoc, mnenje kaj delam narobe…Torej druzina, prijatelji in tudi sama bi se opisala tako da sem rada v dobri družbi, zabavna in vedno za akcijo…vse pa se je spremenilo septembra lani ko je prispel prehod na srednjo šolo.
Prvi dan se je zacel kar vredu bila sem taksna kot sem. Spoznavala sem nove ljudi, jih sprasevala stvari kot npr. Od kod so…Odzivi so bili prej kot dobri prav grozni. Zaradi odnosov, ki so se razvili med nami sosolci in pa tudi odnosi med ucitelji sem se kasneje tudi prepisala na drugo solo..
Negotova sem zacela drugje spet od zacetka…ker s vprasanji prvic ni vzgalo in sem se bala da bo spet isto sem bila raje tiho. S sosolci smo se spoznali, a ne cutim tega da sem bila povsem sprejeta. V soli sploh nisem vec jaz taksna kot me poznajo doma, to me zelo moti. Veckrat jocem, ker sem se cisto izgubila..
Hočem navezati več stikov s sosolci zelo se trudim se pogovarjam z njimi, nisem nespostljiva, ampak vedno dobim nazaj noz v hrbet…nevem zakajj
Moja samozavest je zaradi tega zelo padla…nevem kaj naj naredim za to.
Zaradi vsega preziranja in nevidnosti, ki sem ga prejela na tej soli se pocutim nicvredno, kar mi je najhuje od vsega, ker tega obcutka nevem popraviti..Razmisljam tudi, da bi drugo leto sla v dijaski dom, saj mi res majnka druzenja…ampak kaj ce spet nebom mogla navezati stikov.
Kaj delam narobe?? Sem cudna jaz ali svet?
Hvala za odgovor
Uredništvo
Lea Kopač

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Naj ti najprej povem, da nisi edina, ki se srečuje s tovrstnimi težavami. Marsikomu se zgodi, da se ob prehodu v srednjo šolo težje vključi v nov razred, je sprva morda bolj zadržan kot sicer oz. se z novimi sošolci in v novi šoli ne počuti dobro. Seveda pa si vsak želi te težave rešiti in se čim prej počutiti dobro v svojem razredu.
Praviš, da si imela s sošolci iz prve srednje šole slabe odnose. Zanima me, kaj točno to pomeni? Kako so te težave izgledale? Prav tako me zanima, kaj misliš s tem, ko praviš, da dobiš nož v hrbet. Rada bi namreč bolje razumela tvojo situacijo. Težko tudi odgovorim na vprašanje, kaj delaš narobe. Glede na to, da praviš, da te družina in prijatelji poznajo kot zabavno in družabno osebo, je morda lahko razlog to, da enostavno potrebuješ nekaj časa, da se vključiš v družbo in se odpreš drugim ljudem. Posamezniki so si glede tega namreč zelo različni – nekateri se takoj vključijo v novo družbo in jim to sploh ne predstavlja izziva, spet drugi pa ob novih ljudeh potrebujejo več časa, da se ob njih sprostijo in se prikažejo take, kot so. Prepričana sem, da boš sčasoma tudi ti okrepila stike s svojimi sošolci.
Glede na to da razmišljaš o vključitvi v dijaški dom, se mi zdi pomembno izpostaviti to, da velja dobro razmisliti o tem. Pretehtaj tako dobre kot slabe vidike vključitve v dijaški dom. Razmisli o vsem kar pride zraven – stroški, logistični izzivi itd. Morda pa je za druženje dober korak tudi to, da se vključiš v kakšen krožek oz. aktivnost, hobi, ki ga imaš rada. Tam lahko spoznaš vrstnike s podobnimi interesi in morda boš z njimi tako lažje navezala stik.
Pišeš pa tudi, da imaš zaradi dogajanja v šoli nizko samozavest in občutek nevrednosti. To so občutki, ki so neprijetni in ki pogosto vplivajo tudi na slabše počutje. Pozornost lahko usmeriš na svoja močna področja. Trenutno te sicer res težijo odnosi, ki jih imaš s sošolci, vendar lahko razmisliš o področjih v življenju, s katerimi si zadovoljna. Morda se dobro razumeš z družino ali pa uspešno ohranjaš prijateljstva iz osnovne šole. Morda se ukvarjaš s kakšnim hobijem, v katerem si dobra ali pa imaš kakšen poseben talent. Več časa lahko poskusiš nameniti ravno tem aktivnostim in tako ohranjati dobre občutke o sami sebi. Vsekakor bom vesela, če zapišeš še kaj več in mi tako pomagaš bolje razumeti svojo situacijo. V vsakem primeru pa ti želim veliko uspeha!
Lea Kopač, dipl. psihologinja (un)Citiraj