Lep pozdrav,
moje ime je natasa in stara sem 14 let. Obiskujem 9razred osnovne šole in kmalu se bo potrebno vpisati v srednjo šolo. Iskreno nevem ka naj naredim Ze od vedno sem govorila, da bom šla na zdravstveno zaradi brata( zato ker je medicinski bratec in mi je zato blizu ta poklic) in ker jo imam blizu ampak nekako mi nepaše več ker se mi nezdi da bi se ujela z osebam na njej in ker mi brat ze celo zivljenje odsvetuje to solo pa ne da bi bila tezka ampak zaradi dela nasploh. Osebno rada delam z starejsimi in obozujem delo z ljudmi ampak kot vemo vsi je obcasno taksno delo kot je med.sestra precej ogabno (ce ne delas v zdravstvenem domu ali kaj podobnega) ne zdi se mi da imam slab zelodec da bi mi bilo tezko brisati ritke???? ampak se vsepovsod najdejo kaksne cvetke ki pac naredijo to delo malo bolj neprijetno. No da gremo na glavni del tehtam med zdravstveno in farmacijo. Uspeh imam 4 ( nikoli nisem imela precejsnih tezav z ucenjem) ampak se mi zdi da sem lena in zaradi tega nimam odlicnega uspeha oz. nimam motivacije. Letos ugotavljam ko je zadno leto da se mi je lani dobesedno jebalo za ocene zato sm mela povprecje malo bolj tko 3.7 pri kemiji sem imela 3 in enako biologijo 3... letos kaze recimo veliko bolje pri biologiji imam recimo ze 2 petki pr kemiji imam pa eno 3 nazalost ampak zgleda da semi pri tej uciteljici res neo dalo delat???? kr recimo lani sem imela pr eni prfoksi fiziko 2 letos sm se pa zresnala in sm dobla tko 1 tocko do 5 in pac jst se ne zresnem do tocke k mi voda v grlo tece. Nikoli nisem imela probleme z razumevanjem in hitr si pridem gor . Na testu sposobnosti na soli sem imela recimo vredo rezultate rekla mi je psihologinja da nikjer nimam tezav in da sem precej dobra pri hitri obdelavi podatkov in bi lahko brez problema delala z kaksnimi datotekami, pisarnah ali karkol. Uglaunem skrbi me da me nebi sprejeli na farmacijo zaradi uspeha ki ga imam 4 in nevem kko mi bojo sli npzji upam da dobro glede na to da imamo 3. Predmet anglescino in meni gre ang precej super. Skrbi me da nisem dovolj nadarjena pri kemiji ceprou vem da ce bi bla za zveski bi jo lahko imela tudi 4/5 za bio sem precej nadarjena. Ampak za farmacijo vem da je vecina dela za kemikalijami in v laboratoriju. Strah me je da nebi imela socialnega zivljenja ker bi bila skos za zveski ali pa da me sploh nebi sprejeli. :( mogoce mores biti res nadarjen pri kemiji to me najbolj skrbi (to besedilo sm napisala ze 3x kr mi ga je 3x zbrisalo in zato je zdj malo neslovnično napisano lp) no ja rabim iskreno mnenje ker mi ga nobeden nemore dati druzina pravi naj grem nujno na farmacijo kolegi pa ne ker je kemija bedna in ker nebom znjimi na šoli (oni grejo na zdravstveno) NA POMOC!
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena Nataša.
Razumem, da te čaka težka odločitev o srednji šoli in poklicu. Pomembno je, da slediš svojim interesom in se odločiš za pot, ki ti bo prinesla zadovoljstvo.
Čeprav si razmišljala o zdravstveni smeri zaradi brata, je pomembno upoštevati predvsem tvoje občutke do dela medicinske sestre. Če ti to delo ni prijetno, morda ni prava pot zate. Poklic medicinske sestre zahteva srčnost, sočutje in željo po pomaganju drugim.
Glede farmacije pa: tvoje sposobnosti hitre obdelave podatkov so pozitivna lastnost, ki je koristna tudi v farmaciji. Poleg tega ima farmacija številna področja, ki niso le povezana s kemijo, na primer informacijska tehnologija, marketing in podobno. Preveri, kakšne omejitve so imeli na smeri farmacevtski tehnik v preteklih letih in primerjaj število točk. Čeprav si napisala, da si lena, si hkrati napisala, da si sposobna – imaš še dovolj časa, da dobiš kje še kakšno petko, morda zvišaš kakšne ocene.
Če te zanima delo z ljudmi, razmisli tudi o drugih poklicih v zdravstvenem sektorju. Seznam šol in programov najdeš na povezavi: https://www.dijaskisvet.si/srednje-sole/ .
Najpomembneje pa je, da slediš svojim interesom in strastem. Poslušaj svoje srce in poskusi odkriti, kje vidiš sebe v prihodnosti ter kje se boš počutila izpolnjeno. Ne boj se raziskati možnosti in se posvetuj s strokovnjaki na področju izobraževanja, ki ti lahko pomagajo pri odločitvi. Za srednjo šolo se odloči na podlagi tega, kar si ti želiš in ne zaradi prijateljev – z njimi se boš lahko še vedno družila v prostem času.
Na koncu je odločitev o tem, katero srednjo šolo izbrati, tvoja. Pomembno je, da izbereš šolo, ki ti bo omogočila, da boš delala v poklicu, ki te zanima in ki ti bo prinesla zadovoljstvo.
Če imaš dodatna vprašanja ali potrebuješ več nasvetov, sem tukaj zate. Srečno pri odločitvi in v prihodnosti!
Urška Stepišnik, dipl.m.s. in mag. prof. socialne pedagogike