Pozdravljeni, zanima me nekaj stvari o informativnih dnevih, nasploh v srednji šoli in v opisu.
1. Vpis
V želeno srednjo šolo se moramo vpisati nekaj mescev prej in me zanima kdaj veš da si sprejet, gldena to recimo jaz nisem v osmem in sedmem razredu imela neki preveč dobre ocene zato bi rada to z letošnjim letom popravila. In ko se bom vpisala še nebom imela zaključenih ocen in me skrbi da ne bom imela možnosti priti na štiriletno zdravstveno šolo. Torej prosim da mi malo glede vpisa in sprejema razložite.
2. Informativni dnevi
Zanima me eno tako totalno brezvezno uprašanje a vselej kolebam med tem: A grejo starši zraven, na te informativne dneve? Ker recimo nebi bila rada edina tam brez njih ali pa nasprotno z njimi.
3. Kako nasplošno poteke pouk v srednji šoli, kako izgleda tam, ali ful drugač od osnovne?
Malo vprašsnj sem postavila, sej ful skrbim kako bo tam. Strah me je tud naše šolske svetovalke da mi sloh nebo pustila se vpisat na štiri letno. Vsi mi pravijo ,da nisem zmožna jaz pa mislim da sem ker ko sem seštela točke za vpis, če se potrudim z lepimi ocenami bom lahko sprejeta in zato sem tud vprašala kak je s tem ko se vpišeš kr še nimaš zaklučenih ocen.
Hvala za vnaprej
Lp. G.
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena. Greva po vrsti. Najprej glede postopka vpisa. Do 3. 4. srednje šole sprejemajo prijave za vpis v 1. letnik. Potem se začne 3-tedenski prenosni rok, v času katerega lahko prijavo preneseš kamor koli, ne glede na to, koliko je prijavljenih kandidatov. Prenos lahko narediš večkrat. Devetošolcem, ki jih skrbi, če bodo imeli dovolj točk, svetujem, da njihovi starši v času prenosnega roka pokličejo na šolo, kjer ima njihov otrok prijavo, in vprašajo, kako mu kaže glede na ocene 7. in 8. razreda. To je smiselno narediti, če je število prijavljenih kandidatov večje kot je število mest (stanje števila prijav boš našla na spletni strani ministrstva - https://www.gov.si/teme/vpis-v-srednjo-solo/). Povedano drugače, če te skrbi, da ne boš imela dovolj točk, naj starši pokličejo na šolo in vprašajo, na katerem mestu med prijavljenimi kandidati si glede na ocene 7. in 8. razreda. Če bo kazalo, da nimaš veliko možnosti, da bi lahko bila sprejeta, lahko prijavo preneseš na drugo šolo oz. program.
V primeru programa zdravstvene nege se velikokrat devetošolci, ki nimajo dovolj točk za vpis, odločijo za vpis na program bolničar, iz katerega lahko po treh letih nadaljujejo v dvoletnem programu (ti. 3 + 2 program) in imajo po zaključku enako izobrazbo (5. stopnjo).
Zanimalo te je še, kako pogosto starši spremljajo devetošolce na informativne dneve. Iz prakse bi rekla, da dve tretjini učencev pride s starši. Torej ne boš 'čudna' v nobenem primeru - če prideš sama ali s starši, oboje je ok :).
Kar pa se tiče primerjave osnovne in srednje šole velike razlike v samem procesu oz. pouku ni. Imaš razrednika in učitelje posameznih predmetov, dolžina urnika je odvisna od programa, običajno pa se pouk končuje do 13h ali 14h. Imaš ocenjevanja, enako kot v OŠ, pisna in ustna, in dve ocenjevalni obdobji. Razlika je v tem, da v strokovnih programih, še bolj pa v poklicnih, nimaš toliko splošnoizobraževalnih predmetov, to so predmeti, ki jih imaš sedaj v OŠ. V strokovnih programih imaš prvo leto poleg matematike, tujega jezika in slovenščine večinoma še nekaj teh predmetov (zgodovino, geografijo, biologijo, fiziko, kemijo, umetnost), že v drugem letniku pa je teh predmetov manj, vse več pa je strokovnih predmetov (ki so seveda odvisni od programa). Imaš tudi prakso, ki je je v strokovnih šolah manj, v poklicnih (triletnih) pa več. Marsikomu, ki ni doma v mestu, je srednja šola drugačna izkušnja tudi zato, ker se se mora v SŠ voziti, česar v OŠ ni bil navajen. Sicer pa je tako, da se v prvem letniku sproti in počasi navajate na novo okolje, nove ljudi in ne rabi te skrbeti, da boš izgubljena - v prvem letniku ste vsi izgubljeni, potem pa se počasi 'najdete' ;).
Glede tega, da ti 'svetovalna delavka ne bo dovolila oddati prijave v program, ki si ga želiš', bi ti pa rekla takole. Svetovalni delavci učencem pri poklicnem usmerjanju pogosto svetujejo glede na to, kako jih oni (in učitelji, ki vas običajno bolj poznajo) zaznavajo. Očitno se tvoji svetovalni delavki zdi, da bi ti bilo v strokovni šoli pretežko - zakaj to misli, boš najbolje vedela sama. Verjamem, da to počne v dobri veri, da ti prepreči napačno odločitev, A odločitev o tem, kam boš oddala prijavo, je in mora biti le in samo tvoja - ne od tvojih staršev, ne od svetovalne delavke, ne od tvoje sošolke. Ljudje zmoremo marsikaj, če imamo pred sabo cilj, z njim pa motivacijo, da dejansko delamo za ta cilj.
Odločitvi, da boš za šolo delala več, naj sledi konkreten plan: kaj boš za to naredila danes, kje imaš rezerve (časovne, energijske, vire pomoči, ...), kaj boš začela spreminjati danes (npr. ne boš odložila učenje za test, ki ga pišeš v sredo, na ponedeljek, ampak boš začela danes). Če se boš aktivirala, se bo to videlo tudi v tvojih ocenah, s tem pa boš pokazala drugim, da misliš resno in da ZMOREŠ! Predvsem pa boš to pokazala sebi in si s tem vlila zaupanje vase. Prijavo za vpis lahko pošlješ tudi sama, od šole potrebuješ žig in podpis (v prijavnem obrazcu), a kam boš prijavo poslala, je tvoja odločitev, ki si je ne pusti vzeti.
Želim ti pretehtano odločitev in veliko uspeha v zadnji etapi osnovne šole.
Lepo te pozdravljam,
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja
• Mi
Mija
pozdravljeni, imam par vprašanje in sicer kmalu grem v 8.r in mogoče še malo preveč razmišlam, ampak vseeno me skrbi kaj bo z vpisi v sredno šolo.
Moja neskončna želja že od 4.r je da bi postala veterinarski tehnik me pa skrbi, da nebi bila sprejeta saj sem imela slabo povprečje pri matematiki in angleščini ta dva predmeta mi res ne greta od rok pa tok in tok učenja pa še kar nisem zmožna dobiti 3 za to me zanima kaj narediti če nisem sprejeta?
Me pa še zanima kje izvem kdaj potekajo informativni dnevi pa ali so na srednih šolah tudi prilagoditve (napovedana spraševanja, podaljšan čas pisanja, individualne ure...)
Hvala za odgovor!
Lep pozdrav Mija!
• Uredništvo
Urška Koštomaj
Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
vesela sem, da se vidiš na določenem področju in te to tudi zanima. In prav to zanimanje te lahko motivira pri učenju in pridobivanju boljših ocen.
Praviš, da ti slabše ležita predmeta matematike in angleščine. In to sta tudi tvoja možna področja izboljšave. Včasih, če povečaš količino učenja ni dovolj, potrebno je spremeniti način učenja in poiskati pomoč. Verjamem, da zmoreš dvigniti svojo oceno pri omenjenih predmetih na oceno 3. Povprašaj za pomoč pri učiteljici predmeta, vrstnikih, lahko pa se oglasiš tudi v svetovalno službo.
Če ocen ne uspeš dvigniti, oziroma boš imela v 9. razredu premalo točk za vpis na želeno srednjo šolo, boš morala izbrati drugo šolo. Morda je dobro, da že malo razmišljaš o alternativi, pregledaš kateri srednješolski programi bi te morda še utegnili zanimati. Ali boš vpisana na želen program ni odvisno samo od tvojih ocen ampak tudi kako uspešna si glede na druge kandidate, imajo tisti posamezniki ki se želijo vpisati na program veterinarskega tehnika boljše ali slabše ocene kot ti. Kako uspešna je generacija pa je odvisno od posameznega leta.
Informativni dnevi potekajo vsako leto v mesecu februarju. Kateri dan potekajo določi ministrstvo s šolskim koledarjem. Vsi ostali dnevi kot so dnevi odprtih vrat ali drugi dogodki, ki jih pripravljajo posamezne šole so objavljeni na spletnih straneh posameznih šol. Priporočam da malo poguglaš in preveriš ali se morda kaj dogaja že tekom poletja.
Tudi v srednjih šolah so omogočene prilagoditve na podlagi odločbe o usmeritvi. V odločbi je zapisano katere prilagoditve so potrebne. Nekatere šole omogočajo tudi tutorstvo - pomoč višjih letnikov nižjim letnikom.
Trenutno lahko vplivaš le na svoje ocene, ki ti bodo pomagale doseči vpis na želeno srednjo šolo. Izkoristi poletje za počitek in sprostitev, septembra pa si pogumno in vztrajno utiraj pot k želenemu cilju. Verjamem, da ti lahko uspe ;)
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije
• Pi
Pikica-
Živjo imam vprašanje,
kaj če imam res veliko željo priti na veterinarsko srednjo solo v Ljubljani vendar nevem če bom imela dovolj točk, kaj bi se zgodilo če bi mi zmanjkalo 4 točke do omejitve ali imam ševedno možnost priti v šolo ali ne ?
• He
Helena Maher Resinovič
Zdravo.
Spodnje meje oz. omejitve vpisa bodo znane, ko nova generacija devetošolcev zaključi OŠ. Omejitve se lahko tudi spreminjajo, nihajo.
Čim bolj se potrudi z učenjem in ocenami, šolsko leto se je šele dobro začelo. Nase imaš vpliv, na uspešnost drugih pa ne.
Če ti bo kakšna točka zmanjkala, še vedno lahko oddaš prošnjo - včasih ostane kakšno prosto mesto, ker se dijaki prepišejo ali jih npr. več uspešno opravi popravne izpite. Seveda je pa najmanj stresno, če dijaku uspe v rednem vpisnem postopku ...
Želim ti veliko vztrajnosti in uspeha.