Imam eno vprašanje in sicer če lahko pridem na želeno srednjo šolo z takimi ocenami. Meni se popravici povedano prejšnja leta ni dalo učit za kar mi je zelo žal kee vem da sem sposobna več.V sedmem rezredu se nisem najboljse odrezala imela sem zakljuceni 2 trojki in eno dvojko ostalo pa stirke in petke. V osmem ssm bila se slabse imela sem dve dvojki in tri trojke pa ostalo stirke pa petke na koncu. Zdaj v devetem sem si pa končno dala do glave da nebom prišla srednjo zdravstveno če se bolj ne potrudim. Ali je hipotetično možno da če letus razred končam z večino petk na koncu in kakšno štirko in da se sevda dobro odrežem pri NPZ-jih da pridem na normalen štiri letni program ali ne? Ker vem da bi lahko sla tudi 3+2 ampak ne zelim tja. Rada bi normalno koncala srednjo 4 letno in sla potem na faks. Zato prosim da poveste če imam še kaj možnosti.
Hvala
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Kar opisuješ, se res kar pogosto zgodi, namreč, da učence prepozno ozavestijo, da je trud za dobre ocene lahko ključen pri svobodni izbiri srednje šole. Kar si opravila v 7. in 8. razredu, tega ni mogoče spremeniti. Lahko pa se letos maksimalno potrdiš in s tem pridobiš kakšno dodatno točko za vpis. Ne morem ti povedati, kakšne so tvoje resnične možnosti, da boš sprejeta, ker niti ne vem, o kateri zdravstveni šoli govoriš, niti tvojih konkretnih točk iz ocen (9. razred še tako manjka), napovedati tudi ne morem, kakšna bo bo letos omejitev na določeni šoli.
Kar lahko narediš je, da si na spletni strani pogledaš Spodnje-meje-prvega-kroga-izbirnega-postopka-21_6_2021.doc (live.com), kakšne so bile lanske omejitve, še prej pa preračunaš svoje točke (za 9. razred sklepaj o končnih ocenah na podlagi ocen, ki jih imaš ob konferenci) in tako boš približno vedela, ali lahko računaš na vpis na želeno šolo.
Predlagam ti tudi, da se oglasiš v šolski svetovalni službi, kjer ti bodo pomagali razmisliti, kakšne so tvoje možnosti.
Svetujem ti še, da po oddani prijavi (aprila) starši pokličejo na šolo, kamor si oddala prijavo, in preverijo, kako ti kaže glede na ocene 7. in 8. razreda. Potem boš vedela, ali imaš možnosti, da si sprejeta ali pa bi bilo smiselno prijavo prenesti; za prenos imate tri tedne časa.
Želim ti, da izkoristiš še zadnjo konferenco v OŠ in se potrudiš po najboljših močeh. Če si boš želela in delala v smeri cilja, ti bo gotovo uspelo - po takšni ali drugačni poti.
Lepo te pozdravljam,
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja