Pozdravljeni,
sem dijak prvega letnika Serša in me muči saj nisem prepričan če bi rad opravljal ta poklic. Moti me tudi da v razredu nimam punc in razmišljam da bi se prepisal na gimnazijo.
Uredništvo
Barbara Stožir Curk

Odgovor svetovalke:
Pozdravljen, dragi mladostnik!
najprej se ti opravičujem za daljše čakanje na odgovor in hvala za zaupanje.
Najprej čestitke, ker si uspešno zaključil osnovnošolsko izobraževanje. Verjamem, da si skozi leta izobraževanja pridobil kar precej znanja, ob tem pa si krepil svoje delovne in učne navade ter kompetence. Ob tem ne gre zanemariti vzpostavljanje bolj ali manj kvalitetnih odnosov tako z vrstniki kot z učitelji.
Zapisal si, da si se vpisal na srednjo šolo, v program, o katerem pa dvomiš ali je pravi zate. Ob tem izpostavljaš tudi pomanjkanje punc v razredu, v programu, ki ga obiskuješ. To te moti, te bega.
Z namenom, da boš lažje sprejel odločitev kako naprej, bi si želela, da si poskušaš odgovoriti na vprašanja:
- Kakšni so vzroki za tvoje razmišljanje o prepisu? Gre tu za sama predmetna, strokovna področja, ki ti niso blizu? Kakšna so bila tvoja pričakovanja glede programa, v katerem delu se niso uresničila do sedaj? V kolikšni meri si še pripravljen poskusiti vztrajati na programu? Kateri predmeti so ti blizu, kaj pa te vendarle še vedno pritegne, motivira za prihod v šolo? Kakšne ocene si pridobil in kako si zadovoljen z njimi? Si morda razmišljal, da bi se prepisal na kateri drug, mogoče soroden program npr. tehniško gimnazijo? Ali to, da zaključiš program, ki si ga začel, pomeni, da boš kasneje dejansko opravljal ta poklic? Si raziskal vse možne oblike delovanja kasneje, po zaključku tega programa? Še enkrat dobro razmisli o svojih interesih, kaj rad počneš, katera področja dela te pritegnejo in zakaj?
Ko si boš odgovoril na ta vprašanja, boš morda lažje oblikoval odločitev kako naprej. Predlagam ti, da se pogovoriš tudi s starši, s svetovalno delavko, razrednikom o problemu, ki si ga naslovil tukaj. Verjamem, da bo pogovor šel v smeri iskanja primernih rešitev. Prepis na gimnazijo je sicer mogoč, vendar mora imeti gimnazija prosto mesto zate. To preveri na šoli, kamor bi želel.
Izpostavil si tudi, da te moti, da v razredu ni deklet. Na izobraževalnih smereh tehniške smeri je res vpisanih manj deklet. Razumem. Razmišljam in sprašujem – kje, v katerih aktivnostih bi lahko stopal v stik z dekleti tvoje starosti? V kakšnih prostočasnih aktivnostih, kako znotraj družbe vrstnikov, ki ji pripadaš? Razmisli ali željo po druženju z dekleti lahko uresničuješ brez menjave programa ali je to samo še eden od dejavnikov, ki te usmerja k spremembi izobraževalne smeri.
Odločitev mora biti in je tvoja. Dobro jo premisli, razišči možnosti in na podlagi tega sprejmi premišljeno odločitev. Tisto, ki jo boš izbral, pa ni dokončna, poti do ciljev je navadno več.
Upam, da sem ti odgovorila na zastavljena vprašanja. Želim ti vse dobro in te lepo pozdravljam,
mag. Barbara Stožir Curk, univ. dipl. psihologinja