Pozdravljeni!
Sem učenka 9 razreda osnovne šole. Problem je, ker nimam pojma kam se vpisati naprej, nič me pravzaprav ne zanima , veseli...moje ocene so odlične in pravdobre, matematika mi gre malo slabše. Na gimnazijo nočem, saj po 4 letih nimaš poklica in je obvezno it na faks, pa vsi pravijo da je težka za umret.
Imate kake predloge?
Uredništvo
Mojca Lapi

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Super, da se zanimaš za prihodnost in že iz izbiraš možnosti, kje bi lahko nadaljevala svojo pot. Verjamem pa tudi, da si malo izgubljena, ker ne veš, katera bi ta pot bila. Ampak nič za to, imaš še nekaj časa, da lahko premleješ vse opcije, katerih imaš veliko glede na tvoje ocene.
Premisli, kaj bi bilo takega, kar bi v tebi vzbudilo zanimanje, kar bi te motiviralo za učenje. Pri tem se vprašaj, ali bi rada delala z ljudmi ali pa bi rada počela kaj, kjer nimaš toliko socialne interakcije. Torej ali bi izbrala družboslovno ali pa naravoslovno smer, lahko pa tudi umetniško. Tehniške in strokovne šole so bolj praktično naravnane kot gimnazija. Po poklicni maturi imaš poklic, če bi se pa takrat odločila za študij na univerzitetnem programu, pa lahko še vedno potem opraviš maturitetni tečaj oziroma dodatni peti predmet.
Gimnazija je pa nenazadnje res najboljša možnost, če se ne boš za nič odločila, saj imaš po splošni maturi res vse možnosti odprte. In matematika ni tako težka, da je ne bi mogla opraviti, saj je veliko odvisno od razlage.
Za natančnejši nasvet bi pa bilo fajn, da bi napisala svoje interese, da bi na podlagi tega lahko poiskali, kako bi se lahko to povezovalo s šolanjem.
Lahko pa se oglasiš pri šolski svetovalni delavki ter se z njo pogovoriš o tvojih interesih in možnostih.
Želim ti, se čim hitreje najdeš svojo strast ter jo z zanimanjem nadaljuješ.
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike