Zdravo,
mi lahko prosim svetujete. Hodim v 8. razred osnovne šole. Res je da imam še več kot leto pred izbiro srednje šole, pa vseeno se mi zdi da se mi čas izteka glede tega. Mi lahko svetujete/poveste kakšne so razlike med srednjo šolo in gimnazijo, kam bi lahko šla naprej, kaj se vam zdi da bi bila bolša ideja... Če bi šla v likovno/glasbeno smer katere službe bi lahko dobila?
(Najbolj me zanimajo likovne ali glasbene šole, v ljubljani, lahko pa tudi v mariboru, celju in drugje. Veliko vprašanj imam, ker se mi to zdi kot zelo pomembna odločitev pri samo 15 letih, pa ne vem na koga se naj obrnem..)
Hvala v naprej če odgovorite, lp :)
• Uredništvo
Helena Maher Resinovič

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena.
Razlika med gimnazijskimi in strokovnimi programi (štiriletne šole) je predvsem v zahtevnosti predmetov, praksi in strokovnih predmetih ter zaključku šolanja - gimnazija se zaključi s splošno maturo iz petih predmetov, strokovne šole pa s poklicno maturo iz štirih predmetov. Posledično so tudi drugačne možnosti za nadaljevanje šolanja/študij.
Tudi umetniška gimnazija se zaključi s splošno maturo in teoretično omogoča vpis na kateri koli študij.
Predlagam ti, da že letos izkoristiš informativna dneva ki bosta potekala na daljavo (11.,12. 2.) in si ustvariš nek prvi vtis o šolah, programih ... potem lahko greš k šolski svet. delavki in bosta malo pretresli različne možnosti, prednosti, pomanjkljivosti določenih izbir.
Vsekakor je pomembno, da v prvi vrsti upoštevaš svoje interese in pripravljenost za učenje.
Želim ti uspešen zaključek 8. razreda in te lepo pozdravljam.
mag. Helena Maher Resinovič, univ. dipl. psihologinja