Pozdravljeni,
trenutno sem zaključila 4. letnik za strokovne šole. Prvi letnik sem obiskovala na splošni gimnaziji po tem pa sem se (iskreno ne vem zakaj - najbolj zaradi kemije in fizike) prepisala na srednjo strokovno šolo za gradbenega tehnika. Tukaj sem imela sicer zelo lepe ocene - skoraj vse 5. Tudi poklicno maturo sem (verjetno) uspešno naredila. Problem je, ker mi je še do sedaj žal, da nisem končala gimnazije, ker bi imela za študij več opcij, tukaj pa imam zdaj zelo omejeno. Vem, da lahko grem delati maturitetni tečaj, ampak se mi vseeno to nekak ne da najbolj, ker se mi zdi, da sem enostavno to obdobje zaključila in bi rada šla na faks, ampak povsod (za te študije ko mene zanimajo) je potrebna splošna matura. Dejansko mi je zelo žal, da nisem zaključila gimnazije, ker sem tudi bila čisto sposobna jo narediti, ampak sem takrat v prvem letniku imela misli čisto drugje.
le
legvan
Ojla,
Danes stojim v senci, ker je nekdo pred leti na tem mestu posadil drevo-ljudje vsak dan sprejemamo odločitve, takšne in drugačne, majhne in velike, pomembne ali pa tudi ne, a prav vse vplivajo na našo prihodnost. Eno takšnih si naredila tudi ti, ko si se prepisala iz gimnazije, a takrat verjetno nisi vedela, točno na kateri faks se želiš vpisati oz. za kateri poklic se želiš izučiti. Danes to veš in ti je žal, obžaluješ, da nisi potrpela na gimnaziji in ti bi bilo zdaj lažje. A ni treba da je tako, premagaj občutek krivde in si reci, da je bilo vredno, da si imela vsa ta leta odlične ocene, spomni se vseh lepih trenutkov, ki si jih preživela s sošolci in sošolkami in si misli, da ni bilo zaman. Zdaj pa, če imaš resnično rada sebe in svoje življenje, se izuči za poklic, ki ti ga bo v veselje opravljati, da boš zjutraj vstala in se veselila novega delovnega dne. Maturetni tečaj je res eno leto dodatnega učenja, a pomisli na prihodnjih 40 let delovne dobe, v poklicu ki te ne zanima.
Good luck, you got this.
Uredništvo
Urška Stepišnik

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Legvan, najlepša hvala za tvoj odgovor, se mu popolnoma pridružujem.
Lorinaaa, dodala bi samo še to, da se iz tvojega zapisa vidi, da se takrat nisi prepisala zato, ker gimnazije ne bi zmogla, ampak zato, ker si se v tistem trenutku tako odločila. Danes na to gledaš drugače in tudi to je čisto normalno.
Če je za študij, ki te veseli, potrebna splošna matura, potem je maturitetni tečaj po mojem mnenju res najbolj smiselna izbira. Razumem, da se ti po štirih letih srednje šole ne da podaljševati šolanja še za eno leto, ampak če te to pripelje do študija, ki si ga res želiš, se po mojem splača.
Mislim, da bi ti bilo čez nekaj let veliko težje, če si ne bi dala te priložnosti.
Vse dobro ti želim,
Urška Stepišnik, dipl. m. s. in mag. prof. socialne pedagogike
Tu
TudiJaz
Živjo
Jaz sem hodila na srednjo poklicno šolo in se izučila za poklic, ki me ne zanima. Žal mi je, da nisem šla na gimnazijo, da bi si izbrala študij, ki me zanima. Danes delam v poklicu, ki mi je težek. V tem ne uživam.
Maturitetni tečaj je zahteven, faks je zahteven, ampak če se boš potrudila boš imela poklic, ki si ga želiš. Je pa v vsakem primeru težko najti službo. 4 leta sem rabila, da sem dobila zaposlitev. Zdaj delam v čisto drugi smeri kot sem se izučila. Trg dela je krut. Težko dobiš službo, saj se na oglase prijavi veliko ljudi. Delodajalka mi je povedala, da se je na njen oglas prijavilo 60 kandidatov.
Upam da ti je kaj pomagalo in upam da najdeš poklic, ki si ga želiš.