Imam sestro dvojčico že 9 let hodiva v isti razred kako se naj odloči ali greva skupaj na srednjo šolo ali vsaka posebej. Ni problem smer ker si obedve želiva na neko splošno gimnazijo. Kaj če potem ko se že vpišem ugotovim da sploh ne funkcioniram brez nje a bo prpepozno.
• Uredništvo
Maruša Grešak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
razumem tvojo dilemo. Lahko si predstavljam, kako nenavadno se moraš počutiti ob misli, da bi s sestro dvojčico nenadoma hodili na druge srednje šole. Že celo življenje sta navajeni biti skupaj in do sedaj nista rabili niti razmišljati o tem, če bi želeli (in če bi bilo za vaju morda koristno) nekaj časa preživeti tudi vsaka v svojem okolju. Kakor berem tvoje sporočilo, si razlagam, da se poigravaš z idejo, da bi šla na drugo gimnazijo, kot tvoja sestra. Te pa ob tej misli stisne strah, da boš ugotovila, da brez nje sploh ne moreš funkcionirati in da bo po tem že prepozno. Menim, da se sicer lahko pripeti, da boš imela obdobje, ko ti bo težko in se boš morala privaditi na novo situacijo. Zelo močno pa dvomim, da bi ugotovila, da si brez sestre nemočna in da brez nje ne moreš funkcionirati. Ravno takšna izkušnja ti bo dala samozavesti in ti povišala samozaupanje. Predstavljam si lahko, kako bi lahko bilo zate zdravo in koristno, da se soočiš s tem strahom. Praviš, da obe želita na splošno gimnazijo. Si pa predstavljam, da se gimnazije med sabo vseeno do neke mere razlikujejo. Bi bil en smiseln način odločanja mogoče takšen, da vsaka izbere tisto splošno gimnazijo, ki jo najbolj pritegne – ne glede na to, kam želi iti druga? V kolikor obe zanima ista splošna gimnazija, pa lahko morda zaprosita, da vaju dajo v ločena razreda. Tako bosta na isti šoli, hkrati pa bosta imeli vseeno priložnost, da se naučita znajti tudi ena brez druge. Kaj meniš? Kako pa to dilemo doživlja tvoja sestra?
Lep pozdrav
Maruša Grešak, mag. psihologije