Pozdravljeni,
drugo leto se odločam za srednjo šolo kjer bi zaenkrat odšla na veterino. Ampak me poleg tega še zanima psihologija ali nekaj kar je povezano z živčevjem.  Starši so me dali eno leto pozneje v šolo zaradi težav izgovorjave. Sem srednje dobra učenka z zaključnimi ocenami 4 in 5. Zanima me če odidem na prvi letnik veterine in potem bi si lahko premislila in odšla študirat psihologijo ali kaj drugega . Kako prideš na šolo psihologije ? Bi malo čudno izgledal če bi še eno leto zaostala?( letnik 2010 sem). Mi pa šolska predmeta za angleščino in kemijo delata težave.
Prosim pomoč!Lp
• Ba
Baja
Hoj, svetovala bi ti da se prvo odločiš sama s sabo kaj te bolj zanima oz kje se bolj vidiš. Veterinarska srednja šola traja 4 leta in v njej je veliko kemije in biologije, če ti kemija dela težave je lahko problem.
Na veterinarski so vedno polna mesta in sprejmejo tisti ki imajo boljši uspeh od drugih.
če hoces postati psihologinja ni realno pomenbna srednja sola  ( gimnazija ali druga sola ki omogoca splošno maturo)  potem pa se upises na fakulteto  za psihologijo  univerzitetni študij psihologije (1. bolonjska stopnja).
Filozofska fakulteta Univerze v Ljubljani (UL FF) Filozofska fakulteta Univerze v Mariboru (UM FF)
Trajanje: 3 leta (1. stopnja – diplomski študij)
Po tem pridobiš naziv diplomirani psiholog (UN).
Srecno
• Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
vesela sem, da razmišljaš o svoji nadaljnji poti. Čas se hitro obrne in se vedela ne boš kdaj bo osnovna šola mimo.
Pri izbiri šole si vzami nekaj časa, razmisli kaj te zanima, kje se vidiš čez 5 let, kaj rada počneš, o čem rada bereš itd. Če je program veterine nekaj kar te veseli in boš v to vložila trud, zakaj ne bi poskusila. Obisci šolo ko bodo imeli dan odprtih vrat ali v času informativnih dni, da izves kateri predmeti so tisti najbolj zahtevni. Lahko se tudi povežeš z kom, ki obiskuje program veterine. Tako dobiš informacije so prve roke. Morda preveri se kakšne druge podobne programe ali pri svetovalni delavki resis kakšen test, ki ti bo pomagal pri odlocitvi.
Tudi ko si v šoli že vpisana, lahko izkoristiš možnost prepisa, v primeru da ugotoviš da trenutni srednješolski program ni zate. Je pa res, da je prepis možen le na programe, ki še imajo prosta mesta.
Študij psihologije zahteva kot pogoj za vpis splošno maturo. Splošno maturo opravljajo gimnazijci. Ali dijaki strokovnih šol, ki po končani srednji šoli vpišejo še eno leto maturitetnega tečaja. Obstaja pa tudi študij biopsihologije, sicer tudi preko splošne mature, mislim da ponuja več vsebin na temo živčevja.
Sprašuješ če bi čudno izgledalo če bi 'izgubila' še eno leto. Vprašaj se, kaj je eno ali dve leti proti celemu življenju. Ko boš odrasla to sploh ne bo pomembno. Zato ne glej na leta ampak na to v čem se najbolj najdeš. Kje misliš da bi lahko živela svoje poslanstvo, kaj je tvoj namen na tem svetu? To so vprašanja, ki so jih zastavi. Nato pa po informacije kako do tja priti.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije
• Di
Di
Hej, dobro poznam te dileme. Sama obiskujem že 3. letnik gimnazije in tudi jaz nisem bila odličnjakinja v osnovni šoli, in prepričana sem bila da bom zdravnica. S tem ciljem sem tudi odšla na gimnazijo. Če te veterina zanima greš seveda lahko na veterino, če pa se znaš učiti in ti to ni problem bi ti svetovala gimnazijo. Vsaj meni osebno ni tako grozno, mi je kar vredu. Seveda se pozna da ni tako lahko kot na drugih srednjih šolah ampak če bi se še enkrat vpisovala bi ponovno izbrala gimnazijo. Tudi jaz sem bila res sveto prepričana da bom zdravnica zdaj me pa zanima čisto drugo področje, zdaj me bolj zanima pravo. Po gimnaziji pa bi lahko seveda šla študirati psihologijo ali veterino. Upam da boš s svojo odločitvijo zadovoljna, pa srečno in res ni tako grozno.