pozdravljeni, sem 9 razred v osnovni soli in vpis v srednje sole se prehitro preblizuje.. do zdaj sem bila vedno za to da bom sla na predsolsko srrednjo, zadnje case pa mi vsi govorijo gimnazija,gimnazija... sem drugace odlicna v ocenah in s tem nimam problemov. kar me najbolj zanima je to, katero solo bi mogla obiskovat ce bi zelela iti za psihoterapevta, svetovalca oz terapevta... res nevem sploh v katero smer bi sla gimnazija je pa mende tezka in veliko ucenja kar mi tudi z veliko mojimi treninig nebi zneslo. nevem. prosim za kaksen nasvet.
hvala za odgovor za za v naprej!
lp, aneja
An
Anonimno
Živijo!
Sem 3 letnik srednje vzgojiteljske in imam tudi zelje nadaljevati s psihologijo (natancneje klinicna psihologija). Če je tvoj cilj delati z otroki in mladostniki, se mi ta šola zdi PERFEKTNA. Strokovni predmeti kot so psihologija, razvojna psihologija, vescine sporazumevanja itd. se mi zdijo zelo dobra podlaga! Je pa res, da boš za študij psihologije potrebovala splošno maturo. Gimnazijcem je pri tem veliko lažje, vendar se da splošno maturo opraviti tudi s srednje sole, bos pa najverjetneje rabila se eno dodatno leto po 4 letniku, da se pripravis na splosno maturo.
Bila sem v isti zadregi kot ti in mi ni žal za svojo odločitev. Upam da sem ti lahko pomagala.
Lp
Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
iz tvojega zapisa vidim, da si se že odločila kje boš nadaljevala svoje šolanje, zdaj pa si v dvomih zaradi dobronamernih nasvetov drugih ljudi.
Sklepam, da ti ravno zaradi tvojih lepih ocen svetujejo vpis na gimnazijo. Ker imaš delovne navade, ker imaš način učenja, ker razumeš, ker veš da je potrebno vložiti trud in ti to ne predstavlja ovire. In če bi gledali samo iz tega vidika, je gimnazija primerna zate. Dobila boš širino splošnega znanja in s splošno maturo ti bodo odprta vsa vrata za nadaljnje izobraževanje. Kar je velik plus. Res je, znanje je na gimnaziji poglobljeno in ga je več - v smislu teorije. In zato se bo potrebno učiti. Ampak če pogledava iz druge strani, odhajaš v srednjo šolo, srednja šola je stopnička višje. Na vsaki srednji šoli se bo potrebno učiti, odvisno je samo kaj. Razlika je na splošno v tem ali se boš učila strokovne predmete ali splošne, ki ne zanikam so bolj obširni na gimnaziji. Če ti teorija leži in ti ne dela težav, je gimnazija odlična izbira. Tudi na gimnaziji imajo statuse športnikov. Omenila si poklic psihoterapevta. Če želiš imeti podlago iz psihologije, ti priporočam študij psihologije. Za vpis na študij psihologije pa potrebuješ splošno maturo. Za študij psihoterapije se lahko prijavijo tudi drugi profili po zaključeni 7. stopnji. Te informacije boš našla na spletnih straneh kot je npr. https://www.ipsa.si/sl/ pod študij in pogoj vpisa. Od pogojev vpisa je odvisno katero srednjo šolo boš izbrala. Glede vpisa ti svetujem, da se obrneš na svetovalno delavko na svoji šoli, s katero lahko raziščeta poti izobraževanja.
Svetujem ti tudi, da razmisliš zakaj si se na začetku odločila za program predšolske vzgoje. Te to zanima, se vidiš na tem področju ali si to izbrala zaradi drugačnih razlogov? Tudi iz predšolske vzgoje lahko sicer opravljaš splošno maturo, ampak z dodatnim letom (maturitetni tečaj). Eno dodatno leto proti celemu življenju ni nič, upam da se strinjaš. Vzemi si čas za razmislek, kje se vidiš, kakšno želiš da bi bilo tvoje življenje čez 2 leti, kaj bi rada počela, kdo si itd. Nato poglej + in - vseh možnosti do katerih boš prišla. Zberi mnenja odraslih oseb, prisluhni sebi in na koncu sprejmi odločitev.
Verjamem, da boš izbrala pravo pot zase. Verjamem tudi, da lahko gimnazijo uspešno delaš, če imaš sistem, delovne navade, vztrajnost in trud. Če si znaš organizirati čas in obveznosti, kar glede na to, da si športnica in da ti je do sedaj dobro uspevalo, mislim, da ne sme biti težav. Če pa želiš imeti malo več časa zase, pa je program predšolska vzgoja po katerem bi nato opravljala maturitetni tečaj in splošno maturo, tudi dobra izbira.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije
Di
Hej, obiskujem 3. letnik gimnazije in ja, je precej težja kot ostale srednje šole, ampak osebno nisem bila odlična v osnovni šoli, sem pa imela dobre učne navade, tako da gimnazijo zdelujem s prav dobrim uspehom. Merilo na katero srednjo šolo greš pa res niso ocene iz osnovne šole, nisem bila odličnjakinja in mi gre čisto super, veliko ljudi ki pa je bilo vpisanih v zlato knjigo se je prepisalo, ali ni naredilo letnika. Svetujem ti, da če se znaš učiti in si res pripravljena delati, gomnazija ni noben bav bav, res ne in s trudom bi res lahko dosegla kar si želiš, tudi če te to ne bo več zanimalo potem boš imela še veliko odprtih poti. Sama sem šla na gimnazijo ker sem si želela biti zdravnica, to so bile moje sanje. Zdaj bom pa študirala verjetnocpravo ali kaj podobnega.