Pozdravljeni,
Meni se zdi da letos v 2.letniku srednje šole ( šolski center škofja loka) nimam več tistega veselja hodit v šolo. Ker letos so nas na srednji šoli pomešali z inštarlaterji (jaz sem orodjar) in je veliko prejšnjih sošolcev šlo kateri so mi pa pomenili veliko ker so bili prijazni in vedno si se nasmejal ko si bil z njimi. Pa še velika večina od teh novih sošolcev so ”gaserji”. Na srečo sem na vajeniškem programu in imam 5 mesecev prakse ampak mi je še vedno “muka” hodit v šolo. Nevem kaj naj?
Hvala za odgovor.
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen.
Uf, začetek šolskega leta te je neprijetno presenetil s spremembo, ki te je vznemirila in 'odnesla' kar nekaj veselja do šole. Spremembe socialne skupine so psihično naporne, sploh v situaciji, ko si se v enem letu navadil na sošolce, potem pa teh ni več in se moraš navajati na nove ljudi.
Svetovala bi ti, da novim sošolcem daš priložnost, kljub temu, da te na prvi pogled odbijajo s svojim vedenjem. Med njimi se morda vseeno skrivajo posamezniki, ki so zabavni in prijetni. Verjetno je v razredu vseeno ostal tudi kakšen lanski sošolec, ki ti bo olajšal čas navajanja na novo skupino?
Na koncu pa ti ostane tudi misel, ki si jo že sam navedel: če s sošolci ne boš našel nekih skupnih interesov, z njimi vendarle ne boš preživel veliko časa - če sem prav razumela, le 4 mesece?  Pozornost lahko preusmeriš tudi na pouk in si rečeš, da je družba v razredu sicer pomembna, ampak v šoli si v prvi vrsti predvsem zaradi izobrazbe in poklica, ki ga želiš.  Še eno idejo imam: verjetno si lahko polepšaš šolske dni s tem, da se izven razreda družiš s tistimi, ki ti dobro denejo, npr. dijaki drugih razredov, tudi med letošnjimi 'fazani' boš morda našel kakšnega prijatelja. Če imate na šoli kakšno obšolsko dejavnost, ki bi te zanimala, pa je tudi to način, da si najdeš dobro družbo s podobnimi interesi in posledično dobiš več motivacije za šolo.  Res ti želim, da bi slab vtis prvega šolskega dne hitro zbledel in bi prišle nove, lepše, prijetnejše izkušnje. Bolj kot boš sam pri tem aktiven, bolj verjetno se bodo zgodile :).
Drži se, pa veliko uspeha v letošnjem šolskem letu.
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja