Vem da imam se eno leto za odločitev srednje sole a se nemorem odločiti med srednjima solama vzgojitelska in kemiska saj bi pot po vzgojitelski srednji soli rada nadaljevala na razredni pouk saj mi je učiti manjše v veliko veselje a prav tako zelo rada delam poskuse z rastlinami raziskovane z lupo mikroskopom in drugimi pripomocki za natancnost npr. kapalka in pinceta vem da e glede teh dveh stvari skoraj edina logična odločitev to združiti v poučevanje kemije in naravoslouja a me to ne veseli. oboje mi je enako všeč zato nevem za kaj se odločiti vem tudi da nemorate sprejemati odločitev na mesto mene a bi rada da mi svetujete po tem kaj bo bolj uporabnoza moje življenje. Hvala za odgovor.
• Ko
Koala123
Živjo,
razmišljaš torej o srednji kemijski in srednji vzgojiteljski šoli in prosiš za pomoč pri odločitvi.
Najprej bi omenila možnost, da se vpišeš na gimnazijo in dobiš še dodatna štiri leta. Niso vse gimnazije enako težke in odvisno je tudi to, če bi si po končani srednji šoli želela še na fakulteto. Po gimnaziji je to nujno, po srednji šoli pa ne. Tudi če se odločiš za kemijsko ali vzgojiteljsko in ugotoviš, da to ni zate, se lahko vedno prepišeš na drugo smer.
Sicer pa, kdo pravi da na razredni stopnji ne moreš delati poskusov? In kdo pravi da kot kemik ne bi mogla delati z otroki? Obstaja veliko stvari ki združujejo majhne otroke in naravoslovje - si že bila v Hiši eksperimentov, Prirodoslovnem muzeju, na raznoraznih delavnicah kot npr. Noč raziskovalcev? Hočem ti pokazati, da ni edino stičišče teh dveh smeri le učitelj naravoslovja.
Morda lahko poleti poskusiš s prostovoljstvom v kakšnem vrtcu, ali pa na počitniškem varstvu. Tudi glede naravoslovja, pridruži se kakšnemu taboru, lahko celo pišeš raziskovalno nalogo. Tako boš iz prve roke zares videla, kako bi lahko izgledal tvoj poklic. Včasih se naša pričakovanja razlikujejo od dejanske slike.
Posvetuj se še s šolsko psihologinjo in mogoče tudi s starši. Najbolj bi ti pa svetovala, da greš na informativne dneve. Poglej predmetnik, čimveč sprašuj in vso srečo pri odločitvi. :)
• Uredništvo
Eva Hršak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
glede na tvoje sporočilo razberem, da te poučevanje na razredni stopnji veseli bolj, kot pa poučevanje naravoslovja oziroma kemija. Poskuse lahko zelo lepo vpelješ v pouk na razredni stopnji in tako združuješ oboje. Prav tako lahko v šoli izvajaš kak krožek oziroma interesno dejavnost, pri kateri lahko izvajaš poskuse in druge stvari, povezane s kemijo.
Vsekakor ti svetujem, da greš naslednje leto na informativne dneve, kjer boš dobila še kakšno informacijo. Lahko stopiš tudi do šolske svetovalne službe in jih prosiš za pomoč pri poklicni orientaciji.
Lepo se imej,
Eva Hršak, mag. prof. angleščine in mag. prof. pedagogike