Hej bliza se odhod v srednjo solo in nevem kako naj dobim projateljice. Sem tiha zadrzana oseba in vedno so punce okoli mene zacele spoznavati novw prijateljice in se druziti z njimi jaz pa sem vedno samo okrasek. V novi soli bi zacela drugace bila odprta druzabna in priljubljena oseba ampak nevem kako saj se ob vsaki novi osebi ppcutim cudno. In plus nikoli nimam nobene teme za pogovor. Kako zaceti ppgovor in kako dobiti nove prijateljice kljub tMu da sem bols zadrzana
Lp Kristina
ja
jaz09
hej jaz sem trenutno v prvem letniku in grem naslednje leto na novo solo( odlocila sem se da bom spet sla v prvi letnik da se bolj navadim na novo solo)
no kakor lahko ti povem da se s tem ne sekiraj prevec jaz sem ista tiha, zadrzana, sploh se nexam pogovarjati z ljudmi pa ce bi se tako hotela.
jocem ti povedat da je to stednja sola in da bo za vse novo in da bodo ljudje sami prisli do tebe tako da ti prvega kokraka ne bo teba narediti. samo v sebi moras biti dobolj mocna da ti je vseeno kaj si mislijo o tebi in cim veckrat bodi dobre volje saj takrat bos najlazje komunicirala.
pa tudi vrjemi mi ni ti treba biti popolna. tihe in umitjene ucence imajo profesorji raje.
vrjamem vate :)
Uredništvo
Mojca Lapi

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Naj te v začetku potolažim, da nisi edina, ko jo skrbi glede prijateljstev, sploh ob prehodu v srednjo šolo (kot je potrdila že punca v odgovoru). In prav na to sloni en del mojega nasveta - tam bo vas večina na istem - novo okolje, novi ljudje. Tu in tam se najde kdo, ki pride na srednjo šolo s prijatelji od prej. Za večino pa je to nov začetek.
Ta nov začetek lahko pričneš tudi znotraj sebe. S tem želim povedati, da se ne obremenjuj toliko z okolico in kako boš drugim všeč, saj takrat nimaš pozornosti na sebi. Zato je drugi del mojega nasveta ta, da se spoznaj, kaj ti je všeč, katere stvari te veselijo, kaj rada počneš, o čem se rada pogovarjaš. Tako se boš lahko med vsemi možnimi ljudmi, ki so lahko potencialno tvoji prijatelji, zmogla povezati s tistimi pravimi zate.
Okušaj svet, spoznavaj svoje meje, postavljaj svoje meje, spoznaj, kaj so tvoje vrednote, kaj je to, ob čemer ti poskoči utrip srca. In nato stoj za tem. Seveda dopuščaj drugim, da imajo svoje mnenje in svoje vrednote brez obsojanja.
Ne samo v tem času, ampak tudi prej je veljalo, da se v mladostništvu hlesti po potrjevanju vrstnikov. In to je popolnoma normalen proces odraščanja. Premalo pa se govori o tem, da ni prava pot prilagajanje drugim zavoljo potrditve, ampak zgraditi sebe v močno, samozavestno osebno.
Tako kot si že sama ugotovila z vprašanjem - kaj lahko ti narediš. Na druge ne moreš vplivati. Lahko samo nase.
In še nekaj - to, da si tiha in zadržana, je lahko za nekoga dragoceno! Upam, da sem ti vsaj malo olajšala skrb. Sicer pa še napiši. Vesela bom tudi kakšne dobre izkušnje, ki lahko pomaga tudi drugim.
Želim ti čudovito poletje, ki naj bo usmerjeno v izkušanje sveta s sprotnim povezovanjem, kako se ti ob tem počutiš. In seveda uspešno v srednji šoli!
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike