sem 9 razred
upisala sem se na Frizersko solo torej in planiram narediti 5letno solo torej frizerski tehnik in me zanima na katere fakse sploh lahko gres po koncani frizerski soli?iskreno ne vem ce me sploh zanima to mislim saj me ampak se bojim da mi bo mogoce cez par let to postalo dougocasno ne recem da zdej mi je ma nevem kaj narediti bojim se da sem se narobe odlocila
• Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
praviš, da si oddala prijavnico za vpis v srednjo šolo za program Frizer, od koder boš nadaljevala na program Frizerski tehnik. Program zaključiš s poklicno maturo, ki ti odpira pot na višje in visoke šole, lahko pa se odločiš tudi za opravljanje mojstrskega izpita.
Tvoje vprašanje se navezuje na izobraževanje na fakultetah, če te prav razumem. Načeloma lahko vedno nadaljuješ v svoji stroki, torej frizerstvo, kozmetika, velnes, itd. Preveri katere fakultete obstajajo in kakšni so pogoji za vpis. Pogoji na posameznih fakultetah so različni, ponekod je pogoj poklicna matura, ponekod je točno določeno kateri srednjošolski program s poklicno maturo se lahko vpiše na določen program fakultete.
Pri 15. letih je težko sprejeti tako pomembno odločitev. Nič hudega, če naslednje leto ugotoviš, da te frizerstvo ne zanima. Še vedno imaš možnost ponovnega vpisa v 1.letnik ali prepisa na drug program. Če kasneje ugotoviš, da te frizerstvo ne zanima, ponovno ni nič narobe. Če je le možno, je dobro, da šolo končaš, da imaš poklic, nato pa iščeš priložnosti in znanja na drugem, tebi zanimivem področju. Veliko ljudi ima uspešno opravljeno šolo na nekem področju, pa se zaposleni na drugem področju zaradi pomanjkanje prostih delovnih mest, osebnih interesov itd. Nekaterim ljudem se zgodi, da šele po končani fakulteti ugotovijo, da se ne vidijo na izbranem področju in se takrat, če so dovolj pogumni, odločijo za drugo pot. Zato se ne boj, vrata se ti ne zaprejo z odločitvijo v letošnjem letu. Najbolj pomembno je to, kaj ti znaš in koliko volje imaš za pridobivanje novih znanj.
Zato se zdaj ne obremenjuj. Prijavnico si oddala. Če si slučajno še premisliš imaš v prenosnem roku čas za prenos prijavnice na drugo šolo. Ali pa tako kot sem omenila, tekom srednje šole možnost prepisa na drug program.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije