Hej,
sem učenka devetega razreda in ta teden se bom morala vpisati na srednjo šolo. Moj problem je da me je res strah da bom izbrala napačno šolo in kasneje odločitev obžalovala. Zato še vedno ne vem kam naj se vpišem. Odločam se med gimnazijo Bežigrad (gimb) in Škofijsko klasično gimnazijo(škg). Obe imata veliko prednosti in slabosti.
Par primerov:
-do gimb-a imam skoraj za pol ure krajšo pot, se mi zdi da te šola bolj pripravi na maturo, na nek način ne šola privlači, me je pa strah da nisem dovolj sposobna za to šolo in da se ne bom razumela z sošolci in bojo vsi zelo "pametni" in se bom počutila nesposobno
-na škg-ju imajo veliko pevskih zborov(glasba me res veseli), poleg tega se mi tudi zdi da so učenci med seboj veliko bolj povezani, imajo boljše ekskurzije, vendar ne želim biti "posebna" ker nisem verna, poleg tega imam do te šole skoraj 1h vožnje in to bi mi lahko predstavljalo problem
Res bi mi pomagalo če bi mi kdo svetoval karkoli v zvezi z tem ker me je strah da se sama ne bom mogla odločiti. Aja pa za informacijo točke mi ne predstavljajo problema.
Hvala za kakršnokoli pomoč
Pu
Puncka
prosimmm
Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
Izbira srednje šole je lahko pogosto stresna odločitev, s katero se morajo spopasti devetošolci. Kot vidim, si dobro preučila prednosti in slabosti obeh gimnazij, kar je odličen prvi korak. Obe gimnaziji dosegata dobre rezultate na maturi, vendar pa bo na koncu rezultat na maturi v večini odvisen predvsem od tebe, in od tega, koliko truda boš vložila v pripravo nanjo. Ali morda poznaš koga, ki je te dve šoli obiskoval oz. jih obiskuje, in jih lahko povprašaš o temu, kakšna se jim je zdela celotna priprava na maturo? Morda odgovore najdeš tudi na raznih forumih, kjer dijaki pogosto delijo svoje izkušnje.
Čas, ki ga boš porabila za pot v šolo in iz šole je zagotovo pomemben faktor, ki ga moraš vzeti v obzir, saj boš gimnazijo obiskovala štiri leta. Razmisli, koliko ti pomeni nekaj dodatnih minut spanca zjutraj, ali pa malce več prostega časa popoldne, ki bi ga v nasprotnem primeru preživela na avtobusu. Sicer pa ima Škofijska Klasična Gimnazija tudi opcijo bivanja v Jegličevem dijaškem domu, kar bi bila lahko ena od možnosti, ki bi ti prihranila nekaj časa, v primeru, da se odločiš za to šolo.
Dobro je tudi, da razmišljaš o obšolskih dejavnostih, ki jih ponujata obe šoli. Praviš, da ŠKG v primerjavi s Gimnazijo Bežigrad ponuja več obšolskih dejavnosti, povezanih z glasbo (več pevskih zborov, orkester…). Tukaj se lahko morda vprašaš, koliko ti pomeni glasba, in ali si se pripravljena čemu odreči zanjo (npr. ali si se pripravljena 4 leta voziti dlje v šolo, da lahko obiskuješ pevski zbor?) Kakšne so alternative? Ali obstaja morda možnost obiskovanja pevskega zbora zunaj gimnazije?
Omenila si, da se bojiš, da nisi dovolj sposobna za Gimnazijo Bežigrad. Zakaj tako misliš? Kot si omenila v svojem zapisu, točke niso problem, iz česar sklepam, da imaš dobre ocene. Veliko učencev se boji prehoda v srednjo šolo, saj ne vedo, kaj točno pričakovati. In res je, da je preskok včasih naporen, saj je obseg učne snovi bistveno večji, kot v osnovni šoli. Nekaj časa je potrebnega, da se privadiš na nov način učenja in da ugotoviš, kaj točno zahtevajo profesorji od tebe, vendar pa to pride s časom. Zato pa se tudi ocene iz 1. in 2. letnika ne upoštevajo pri vpisu na fakulteto. ????S sošolci pa je tako: nikoli ne veš, s kom boš pristala v razredu, in dejstvo je, da ni nujno da se boš razumela s čisto vsemi in da ti bodo vsi simpatični. Zagotovo pa boš našla nekaj ljudi, s katerimi boš imela skupne točke in se boste dobro razumeli. Pomisli -v razredu vas je okoli 30! Poleg tega boš verjetno spoznala tudi dijake iz paralelk, morda tudi iz starejših letnikov. Praviš, da te skrbi, da bodo vsi zelo pametni. Dobro bi bilo, da bi se lahko pogovorila z nekom, ki šolo že obiskuje, in ti lahko iz prve roke pove, kakšna je atmosfera na šoli, kakšni so učenci…Odgovore lahko poskusiš poiskati tudi na različnih spletnih forumih. Razmisli, kakšen občutek si dobila, če si se udeležila informativnega dneva -si imela boljši občutek na Gimnaziji Bežigrad, ali na Škofijski klasični gimnaziji?
Škofijska Klasična Gimnazija je krščansko usmerjena, kar pomeni, da vključuje nekatere stvari, katere boš morala sprejeti, v primeru, da se odločiš za to gimnazijo: npr. minuta duhovne posvetitve ob začetku in koncu pouka, udeležba duhovne obnove z razredom vsako leto, dodatni predmet vera in kultura…O teh stvareh je potrebno razmisliti, in se vprašati, ali je to nekaj čemur bi se lahko prilagodila? Se vidiš v takšni skupnosti v naslednjih štirih letih?
Morda bi bilo smiselno na list papirja napisati pozitivne in negativne strani vsake gimnazije in razmisliti, kaj je tisto kar ti je pri izbiri gimnazije najbolj pomembno. Je to občutek skupnosti, obšolske dejavnosti, bližina šole…Svetovala bi ti, da se pogovoriš z vrstniki, starši, poskusiš pridobiti čim več informacij iz prve roke, lahko pa se tudi posvetuješ s šolsko svetovalno delavko, ki ima s takšnimi dilemami zagotovo veliko izkušenj.
Upam, da sem ti uspela odgovoriti na tvoje dvome in pomisleke in ti podati nekaj iztočnic za razmislek. Kakorkoli se odločiš, se boš odločila pravilno. Poslušaj sebe in zaupaj vase in v svoje zmožnosti.
Če se ti poraja še kakšno vprašanje ti z veseljem odgovorim. Želim ti vso srečo pri odločitvi in pri tvoji nadaljnji gimnazijski poti :)
Lara Pustatičnik, študentka psihologije