Pozdravljeni!
Sem ravno red odločitvijo za srednjo šolo in odločam se med dvema gomnazijama. Prva je v mojem domačem kraju in nanjo gredo tudi vsi moji prijatelji. Druga šola pa je v drugem mestu skoraj uro stran, ta šola bi mi dala veliko več priložnosti, da lahko cvetim na svojih dobrih območjih. Strah me je, da se bom oddaljila od mojih prijateljev ter morda celo izgubila kontak. Blizu smo si skoraj kot družina in jaz sem edina, ki bi naj šla stran. Ne vem kaj naj naredim.
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
Praviš, da te skrbi vpis v srednjo šolo in da si razdvojena med dvema odločitvama: ali izbrati boljšo gimnazijo ali pa izbrati prijatelje. Občutek imam, da si že kar dobro raziskala možnosti o izbiri gimnazij. Včasih si je tudi dobro zapisati pozitivne in negativne strani neke odločitve, saj se tako lažje odločimo za pravo izbiro. Si se morda o tem posvetovala s kom ki ti je še posebej blizu?
Verjamem ti, da te je strah izgube prijateljev in njihova prisotnost, ti lahko olajša prehod iz osnovne v srednjo šolo. A tudi če se odločiš za drugo gimnazijo, se vaši stiki po vsej verjetnosti ne bodo prekinili. Z njimi se lahko še vedno pogovarjaš preko telefona ali pa se dogovorite za druženja ob vikendih, ter tako ohranjate stik. Ob enem, pa ti lahko novo okolje prinese svežino, nove obraze in možnost, da spoznaš nove ljudi in prijatelje.
Praviš pa, da bi ti druga šola dala več možnosti in znanja, s katerimi bi lahko razvijala svoje talente. S takšnim znanjem lahko zgradiš dobro osnovo za prihodnji študij in se razvijaš v smeri, ki si jo ti želiš. Si se o priložnostih na gimnaziji v domačem kraju morda pozanimala tudi pri dijakih, ki obiskujejo to gimnazijo, ali pa morda pri učiteljih iz gimnazije? Morda ti lahko pomaga tudi svetovalna delavka na vaši šoli, saj običajno poznajo programe bližnjih srednjih šol in ti lahko pove, če lahko tudi na tej gimnaziji razvijaš svoja dobra področja.
Lahko si zamisliš, kako bi ti svetovala svoji prijateljici, ki se sooča z enakim problemom. Lahko pa si tudi predstavljaš sebe čez 5 in 10 let. Katero odločitev bi bolj obžalovala?
Vsekakor je na koncu odločitev tvoja, saj boš gimnazijo obiskovala naslednja štiri leta. Katerokoli odločitev boš sprejela, verjamem da bo pravilna. Srednja šola je čas za rast in odkrivanje novih področij, ne glede na to katero gimnazijo izbereš.
Sporoči kako se boš odločila in lepo bodi,
Ana Globokar, dipl. psih. (un)