Pozdravljeni!
Sem učenka 9.razreda.Od sedmega razreda imam željo,da se vpišem na kozmetično srednjo šolo.Letos sem obiskala frizersko šolo na kateri so mi svetovali,da se naj ne vpišem na kozmetično srednjo saj je zelo težka.Sicer imam težave z angleščino in so mi povedali da je angleščina težka na kozmetični samo zdaj ne vem ali je to res.
Upam da mi boste lahko pomagali
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Lepo pozdravljena.
Prihaja čas, ko se boste osnovnošolci morali odločiti za vpis v srednjo šolo. Odločitev prav zares ni enostavna, zato je potrebno, da temeljito razmisliš, kam se boš vpisala.
Povedala si, da imaš že od sedmega razreda naprej željo, da se vpišeš na kozmetično šolo. To je super, da veš, kaj želiš početi v življenju. Zelo pomembno je, da pri izbiri srednje šole slediš interesom. Če te zanima kozmetična šola, si lahko v tej panogi zelo uspešna in iz tega narediš odlično kariero, ki te bo veselila in motivirala, prav tako pa boš delo z veseljem opravljala.
Kar zahteva težavnost kozmetične srednje šole, je to odvisno od tvojih sposobnosti in volje. Štiriletne srednje šole so zagotovo malo zahtevnejše kot triletni programi, saj je tudi zaključek šolanja drugačen. Pri štiriletnem programu te na koncu izobraževanja čaka poklicna matura, pri triletnem pa zaključni izpit. Če si pripravljena delati in se potruditi, potem boš zmogla premagati vse izzive. Seveda pa je pomembno, da si znaš dobro organizirati svoje delo in čas, da ne boš preveč obremenjena. Ne glede na to, ali je šola težka ali ne, se lahko s trudom in predanostjo naučiš vsega.
Glede na svetovanje frizerske šole je potrebno upoštevati, da imajo lahko različne šole različne perspektive. Ni nujno, da je trditev glede angleščine resnična, zato bi bilo koristno pridobiti še kakšno drugo mnenje. Svetujem ti, da obiščeš kozmetično šolo, na katero se želiš vpisati in se pogovoriš z njihovo svetovalno delavko, profesorji, morda celo z dijaki, ki obiskujejo ta program. Tudi vaša šolska svetovalna delavka ti lahko pomaga pri odločitvi – ona ima vpogled v tvoje ocene in lahko pogledata, kakšne so bile omejitve vpisa v preteklih letih na omenjenih šolah.
V kolikor imaš težave pri angleščini, lahko znanje izpopolniš na različne načine. Na spletu imaš ogromno vaj in razlag, tako da se lahko jezika učiš tudi v prostem času. V primeru vpisa na kozmetično šolo lahko dobiš pomoč pri predmetih, ki ti bodo predstavljali težave v obliki dopolnilnega pouka, tutorstva…
Če imaš pred seboj jasno željo in cilj, sem prepričana, da si se sposobna naučiti prav vse. Če pa boš po vpisu na kozmetično šolo ugotovila, da to ni zate, ali boš morda v prvem letu neuspešna, pa tudi ni nič izgubljenega, saj se še vedno lahko preusmeriš na drugo srednjo šolo.
Upam, da ti bo moj odgovor pomagal pri odločitvi.
V kolikor imaš še kakšno vprašanje, sem ti na voljo, prav tako pa bom vesela povratne informacije, kako si se odločila.
Lepo pozdravljena,
Urška Stepišnik, dipl. m. s. in mag. prof. socialna pedagoginja