Trenutno hodim v 1. letnik v program tehnik oblikovanja, ampak sem ugotovila da bi ta šola ni všeč in se želim prepisati na šolo kjer poučujejo program veterinarski tehnik (imam zelo rada živali in je moja sanjska služba). Trenutno se v tej šoli ne najdem, ni mi všeč program. Ko sem se odločevala v katero srednjo šolo naj grem sem premišljevala ali za tehnika oblikovanja ali veterinarskega tehnika ali celo o gimnaziji. Za to šolo sem se odločila ker rada rišem, ni tako daleč od mojega doma in ker se je tudi moja prijateljica vpisala v to šolo. Njej je zelo všeč meni pa niti ne. Nisem hotela iti v srednjo šolo tja kjer nebi šel noben od prijateljev ali sošolcev, da nebi bila osamljena. Ta program mi res ni všeč, zato niti nočem več hoditi v šolo. Ta šola kjer pa poučujejo program veterinarski tehnik pa ni tako blizu mojega doma. Lahko bi šla v dom ampak nočem, če pa bi se vozila z avtobusom bi pa se morala zelo zgodaj vstati. Nevem kaj naj naredim, vem da bo sredina šolskega leta in nevem če se lahko prepišem ampak mi ta šola res ni všeč. O tem še nisem z nikomer govorila. Potrebujem pomoč.
• Uredništvo
Nives Laul

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Opisala si situacijo, v kateri si se znašla po začetku srednješolskega izobraževanja, ko ugotavljaš, da si se pri izbiri programa uštela. Včasih razlogi, ki vplivajo na mladostnikovo odločitev za srednjo šolo, niso najboljši, recimo, da sledijo svojim prijateljem. Prijatelji so nam sicer blizu, a imamo različne potenciale, interese, želje,... zato je tvegano slediti njim, ko se odločamo za poklic. A to si že sama ugotovila ;).
Že sama si tudi nakazala, da tehtaš prednosti in pomanjkljivosti programa na katerem si, in programa, za katerega meniš, da bi ti bolj ustrezal. To je dober način, da ugotoviš, kako naprej: sedi in zapiši prednosti in pomanjkljivosti obeh programov (všečnost šole, poklica, oddaljenost od doma, sošolci itd.), nato pa ob tem seznamu razmisli. Začetki so vedno težki, a verjamem, da si boš tudi v novi sredini, kjer nikogar ne poznaš, uspela hitro najti nove prijatelje - vsi so novinci, začenjajo na novo in to je v resnici super priložnost za nova prijateljstva.
Super bi bilo, če bi se oglasila tudi v vaši svetovalni službi in jim zaupala svoje pomisleke - skupaj z nekom, ki ima veliko izkušenj na tem področju, boš lažje razmišljala. Zaupaj se tudi staršem in bodi iskrena - vsak se lahko zmoti, ni prepozno, da se prepišeš, vsekakor pa je to bolje narediti sedaj, kot pa čez leta obžalovati, da tega nisi naredila. Verjamem, da bodo tvoji starši to na enak način razumeli.
Vsekakor pa moraš preveriti tudi, če je na šoli, kamor bi si želela, prostor. To narediš tako, da sama ali pa starši, pokličejo v svetovalno službo izbrane šole in vprašajo.   Kot sem dejala, ni prepozno, da šolo zamenjaš. To ti celo priporočam, če sedanja res ni zate. Na šoli, kjer ti bodo strokovni predmeti všeč, boš zadovoljna, lažje se boš učila, videla boš smisel, se veselila prakse, na koncu pa lahko opravljala poklic, ki ti bo blizu. To je naložba v prihodnost, zato se le opogumi, spregovori o tem doma in v šoli in poišči svojo pravo pot.
Želim ti dobro tehtanje in dobro odločitev.
Lepo te pozdravljam
Nives Laul, univ. dipl. psihologinja