Sem 1. letnik srednje šole. Vsi so se med seboj že spoznali, jaz pa prva 2 tedna nisem bila v šoli zaradi poškodbe. Z nikomer se ne pogovarjam in se ne znam vklopit v družbo. Kako bi se lahko uklopila v svoj razred in bolje spoznala nove sošolce?
Uredništvo
Mojca Lapi

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Si predstavljam, da torej tudi nikogar ne poznaš že od prej. V kolikor ti sami ne uspe, da se vključiš oziroma navežeš stike, bi ti svetovala, da pristopiš do razredničarke oziroma do šolske svetovalne delavke ter poveš, kje imaš izziv. Prosi, če bi lahko morda izvedli na razredni uri kakšno dejavnost, da bi se spoznali in da bi se malce pomešali med seboj (kakšne socialne igre ali kaj podobnega).
Sicer pa, če si dovolj pogumna, lahko tudi sama pristopiš do koga, tako čisto naključno, ko boste čakali na uro in povprašaš, kaj so delali v tem času, ko te ni bilo. Morda bi bilo najlažje, ko je kdo sam in ne v skupini ali v paru z nekom, da ga torej takrat nagovoriš. Kar pogumno in samozavestno začni pogovor. Lahko pa tudi tako, da ti ponudiš komu pomoč, ko bo kdo potreboval.
Lahko torej izpelješ sama, ali pa poiščeš pomoč učiteljev oziroma drugih šolskih strokovnih delavcev. Nič naj te ne bo sram, vsak je moral iti skozi spoznavanje novih ljudi in okolja, seveda pa so ostali sošolci imeli v tem malenkost olajšano situacijo, saj so bili vsi bolj kot ne na istem.
Torej, kar pogumno in samozavestno. Želim ti uspešno šolsko leto, dober štart in da se boš lepo vključila v razred.
Mojca Lapi, mag. prof. pedagogike