Hejla, sem Nuša imam 15 let in sem 9. šolka ki se je letus vpisala na zdravstveno šolo. Jaz se srednje šole zelo veselim sploh zaradi novih sošolk in sošolcec in nasplošno novega učnega okolja. Ful pa slišim da je srednja čisto nekaj drugega proti osnovni šoli in se malo bojim za ocene. želela bi si da bi bila cela 4 leta uspešna in imela lepe ocene da se bom lahko vpidala kasneje na faks . Zato prosim da mi svetujete kaj naj naredim da bom uspešna in učinkovite metode za učenje in take stavri... Hvala že v naprej!
Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Nuša,
vesela sem da se veseliš novega obdobja v tvojem življenju. Prepričana sem da bo res zanimivo obdobje.
Srednja šola je drugačna od osnovne šole, za marsikoga že zaradi spremembe okolja, prevoza, organizacije časa, več učenja, drugačnih ljudi, velikosti šole itd. Če prav razumem te najbolj skrbi glede ocen.
Takole je, če se v osnovni šoli znaš učiti, imaš delovne navade, veš da moraš opraviti obveznosti te naj ne skrbi. V srednji šoli je znanje res bolj obsežno ampak zaradi tega ni nujno da boš imela slabše ocene. Ocene morda lahko res padejo za 1 oceno ampak to ni razlog za paniko. Še vedno imaš možnosti za vpis na faks.
Nekaterim pa se ocene res močno poslabšajo ampak ne samo zato ker so zdaj v srednji šoli ampak ker nimajo pravega načina učenja. Če so prej osnovno šolo opravljali zlahka, brez delovnih navad, z malo učenja je to v srednji šoli lahko težava. Če pa imaš sistem, voljo, veš da moraš to opraviti, si dobro organiziraš čas srednja šola ne sme biti problem. Torej predvsem je dobro da si znaš organizirati čas, ga razporediti med številne aktivnosti (učenje, čas zase, odmori, čas za druženje itd.). Poznati načine učenja (razdelitev snovi na dele, izpisovanje, podčrtavanje, ponavljanje, učenje na način kot da sama učiš nekoga drugega, itd.), pravočasno učenje (ne 3 dni pred testom ampak morda 1 teden prej vsak dan po malo). Najbolj pomembno pa je da poskrbiš za osnovne potrebe, spanje, prehrana, gibanje. Pojdi spat ob pravi uri da se dovolj naspiš, prehranjuj se čim bolj zdravo, dovolj pij vodo in ne pozabi na gibanje. Gibanje pomaga blažiti stres, pomaga da kisik pride v možgane, z gibanjem ohranjaš kondicijo itd. In seveda poskrbi zase tudi na področju dobrega počutja. Počni stvari ki te veselijo, druži se in si vzami tudi čas zase. V tem času se spoznavaš, kar je zelo pomembno. Če ti primanjkuje kaj na omenjenih področjih se bo zelo verjetno poznalo na področju učenja.
Upam da sem ti odgovorila na vprašanje, če se česa še spomniš smo ti na voljo ;)
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije
Nu
Nušaaa
Najlepša hvala, zelo ste mi pomagali????