Sem osmi razred in malo razmisljam kam bi ze sla v srednjo. Sem prav dobra. Nimam zelje po kaksnih gimnazijah tako da me zanimajo samo srednje sole. Zanima me studij farmacije, kako poteka, na katerih predmetih temelji, je tezek? Sicer sem ze googlala samo nisem nic kaj nasla zato se obracam na vas ce mogoce veste. Zelo mam rada jezike. Znam jih kar nekaj, za moje mnenje. Rusko, anglesko in vse balkanske jezike do potankosti (srbscina, bosanscina, slovascina, itd.)
Sploh nevem ce me to zgoraj nasteto veseli. Ne zelim si nekega dolgega solanja zelim si pa sluzbo da bi jo z veseljem opravljala.
Lep pozdrav -
Uredništvo
Barbara Plazar,

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
študij farmacije ponujajo v Ljubljani, traja pa 5 let, saj gre za enovit magistrski študij. Predmeti v prvem semestru prvega letnika so matematika, fizika, splošna in anorganska kemija in farmacevtska biologija z genetiko. V drugem semestru se nadaljuje z anatomijo in histologijo, farmacevtsko kemijo, farmacevtsko informatiko itd. Bolj podrobno si lahko predmetnik pogledaš na spletu. Na spletni strani Fakultete z farmacijo imaš vse podatke tako o šoli, pogojih vpisa kot o predmetih. Na Filozofski fakulteti v Mariboru in Ljubljani imaš na voljo tudi študijske programe različnih jezikov (ponovno si poglej spletne strani teh fakultet).
Če je študij težek, ti težko odgovorim, saj je vsaki osebi težko nekaj drugega. Vsak študij je po svoje težek, povsod se je potrebno veliko (in sproti!) učiti, vložiti veliko dela in truda, če želimo biti uspešni. Če te to zanima, ti takšni predmeti gredo, ti bo sigurno lažje, kot pa če nisi dobra na primer v matematiki.
Vsekakor pa imaš do študija še veliko časa za razmislek, najprej si moraš izbrati in končati srednjo šolo. Na vprašanje kam se vpisati po osnovni šoli, je marsikomu težko odgovoriti. In s tem ni nič narobe. Najpomembneje je, da nas delo, ki ga opravljamo veseli. Pomembno je, da že razmišljaš o srednji šoli in o svoji prihodnosti. Šolo in poklic se nam splača izbrati v skladu s svojimi zanimanji in sposobnostmi. Smo raje zaprti med štiri stene (npr. računovodja, lektor) ali čim več na zraku (vrtnar, zidar)? Se raje ukvarjamo z ljudmi (učitelj, psiholog) ali smo bolj samotarski (programer)? Kaj bolj obvladamo: številke, jezike, umetniško ustvarjanje, tehnične ali motorične spretnosti … ? Svetujem ti, da si narediš seznam stvari, ki te zanimajo, področja v katerih si močna in tista, ki ti morda ne gredo najboljše. Premisli, katere poklice bi opravljala ter potem poišči katere šole ti to ponujajo. Vsekakor pa je pomembno tudi, da so te šole dostopne (torej so v tvojem kraju ali njegovi neposredni bližini). Pri razmišljanju o poklicih si lahko pomagaš z opisi poklicev na spletni strani www.ess.gov.si.
Pomagajo ti lahko tudi starši, učitelji in svetovalni delavec na šoli. Pogovori se še z njimi. Srednje šole prav tako vsako leto februarja organizirajo informativne dneve, kjer se predstavijo. Zaradi trenutnih okoliščin so se informativni dnevi izvajali v spletnem okolju. Tam boš dobila največ informacij o šolah, ki te zanimajo. Veliko podatkov pa je tudi na spletnih straneh.
Vse dobro ti želim.
Barbara Plazar, mag. profesorica pedagogikeCitiraj