Pozdravljeni, mi lahko kdo pomaga, sem dijakinja 1 letnika na gimnaziji in mi ne gre dobro, imam veliko negativnih ocen. Konec leta bo in bi se rada prepisala kam drugam, razmišljam o biotehniški smer veterina ali turistični. Torej če se prepišem na katero(in naredim 1 letnik gimnazije), bom morala iti ponovno v 1 letnik glede na to, da sta šoli poklicni ali ne?
Uredništvo
Helena Maher Resinovič

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena.
Preusmeritve po 1. letniku so relativno pogoste. Napisati moraš prošnjo, v kateri pojasniš razloge za prepis, se predstaviš, podaš kontaktne podatke. Priložiš fotokopije 7., 8. in 9. razreda, kasneje pa vlogo dopolniš še s spričevalom 1. letnika.
Priporočam ti, da prej pokličeš v svetovalno službo izbrane šole in se pozanimaš, kako kaže s prostimi mesti, katere predmetne izpite in koliko prakse bi morala opraviti. Večina šol bi te sprejela v 2. letnik, če boš uspešno opravila 1. letnik in izpite iz strokovnih predmetov, ki jih na gimnaziji nimaš. Te izpite lahko opravljaš v pomladanskem (konec junija) in jesenskem izpitnem roku (druga polovica avgusta). Se pa šole razlikujejo glede pogojev, zato je dobro, da preveriš na konkretni šoli. Lahko prosiš tudi za termin pogovora, da ti vse razložijo osebno.
Želim ti uspešno in čim bolj mirno nadaljevanje šolskega leta. Verjamem, da boš ob morebitnih drugačnih ciljih za prihodnost tudi bolj motivirana za šolsko delo. Zdaj je še dovolj zgodaj, da spremeniš izobraževalno pot; v višjih letnikih je to bistveno težje.
Lepo te pozdravljam,
mag. Helena Maher Resinovič, univ. dipl. psihologinja