Zdravo!Slišala sem,da je možno iti v srednjo šolo že po končanem osmem razredu a ne vem ravno kako to deluje.Je sploh res?Zanima me tudi kako se po tem štejejo točke za vspis in ali so kakšne omijetve glede šol na katere se lahko vpišeš.
Hvala v naprej!
• Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
nisem prepričana, če sem prav razumela tvoje vprašanje.
V Sloveniji osnovnošolsko izobraževanje traja 9 let, učenec osnovnošolsko obveznost izpolni po zaključenem 9.razredu. Zakon o osnovni šoli pa v 79. členu omenja hitrejše napredovanje, ki navaja 'Učencem, ki dosegajo nadpovprečne rezultate v učenju, mora osnovna šola na predlog staršev, učiteljev ali šolske svetovalne službe omogočiti, da prej kot v devetih letih končajo osnovnošolsko izobraževanje in s tem izpolnijo osnovnošolsko obveznost. O hitrejšem napredovanju učenca odloča učiteljski zbor v soglasju s starši.' Učencu je torej omogočeno, da zaradi svojih nadpovprečnih dosežkov v učenju, konča osnovno šolo prej kot v 9.letih. Ampak to ne pomeni, da 9.razreda ne opravlja oziroma ga izpusti. Gre za to, da vse predmete in obveznosti opravi prej, npr. 2.razreda opravi v 1 šolskem letu. Tako izpolni osnovnošolsko obveznost v 8. namesto v 9.razredu. Za takšnega učenca veljajo torej enaka pravila pri vpisu v srednjo šolo kot za ostale, le da pogoje za vpis doseže prej.
Predlagam ti, da se s svojim vprašanjem obrneš na svetovalno delavko v šoli, ki ti bo lahko najbolje pomagala in svetovala.
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije