Hej! Ta teden sem sanjala, da je bil 1. september in da sem šla v prvi letnik. Jokala sem, ker me je bilo strah in bila sem sama brez mojih dveh prijateljic.
Sem 9. razred in imam 2 prijatljici, ki mi gresta na trenutke na živce, ampak me je res strah kako bom brez njiju v srednji. Hvala bogu gremo vse saj v isti kraj, da bomo skupaj na vlaku. Jaz se odločam med dvema šolama, moja prijateljica pa še ne ve, ampak bo verjetno šla na eno izmed teh dveh. Torej jaz se odločam med A in B. Moja prijateljica oa verjetno gre v B šolo. Po vsej verjetnosti kaz zaradi omejitve ne bom prišla v A, zato tudi jaz razmišljam o B. Ali so možnosti da, če greva v isto šolo, da bova v istem razredu? (gimnazija). Če bova šli v isto šolo me je strah, da bo moja družina mislila, da sem šla tja samo zaradi moje prijateljice.
No kakorkolI te sanje so bile res grozne. In zdaj imam res pomisleke o tem kako bom dobila prijatelje oz. ali bom pogrešala moji dve prijateljici. A me bosta pozable? A naj grem v B šolo?
• Uredništvo
Katarina Šepetavc

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
pišeš o stresnih trenutkih, ki jih doživljaš ob misli ob prehodu v srednjo šolo. Strah te je, kako se boš počutila brez trenutnih prijateljic, kako boš našla nove prijatelje. Naj te potolažim, da enako razmišljajo skoraj vsi devetošolci, med drugim tudi tvoje bodoče sošolke in sošolci v 1. letniku srednje šole. Sprašuješ se, ali boste s prijateljicami ohranile obstoječe prijateljstvo. Dejstvo je, da je to odvisno od vseh vas, ne glede na to, ali boste skupaj v razredu ali ne. Naslednje šolsko leto boste vse spoznale en kup novih ljudi, s katerimi si boste delile dopoldneve. Morda boste našle tudi takšne, s katerimi se boste še bolje ujele, kot se sedaj ujemate ve. S tem ni nič narobe. Ljudje se spreminjamo in s spoznavanjem novih ljudi ves čas rastemo, kar pa ne pomeni, da moramo pozabiti stare prijatelje.
Moj predlog bi bil, da se vpišeš na srednjo šolo, ki jo ti želiš obiskovati, ne glede na to, kam se bosta vpisali tvoji prijateljici. Navsezadnje se gre za tvoje dobro počutje in zadovoljstvo s programom, okoljem, profesorji,.... torej izberi tisto, kamor bi najraje šla. Tudi tam boš našla nove znance in prijateljice, z obstoječimi pa se boš lahko družila v prostem času, na vlaku,... Ti nisi tvoja prijateljica in pomembno je, da greš tja, kamor se tebi zdi najbolj ustrezno zate.
Želim ti čudovite praznike, uspešen zaključek 9. razreda in lep skok v srednjo šolo.
Javi se še kaj, da vidim, kako se počutiš.
Katarina Šepetavc, univ. dipl. pedagoginja