živjo,
letos grem v sredno šolo in me je zlo strah da ne bi našla nobenih novih frendic.ful mi je težko začet pogovor al pa se sploh ne znam pogovarjat. v OŠ sm mela 3 prjatlce amapk nekak smo se kr začele družt tko da ne vem kako bo letos.
Lp in hvala za odgovor
Do
Dorisa
Hej, jaz sem tudi v skrbeh glede prijateljic v srednji šoli. V osnovni sem se najbolj ujela s tak dvema, a imam občutek, da sta se z mano družili samo zato, da sta me izkorostili pri učenju in nalogah. No, v bistvu ena izmed njih je bila taka. Jaz grem v 1. letnik, predvidevam, da tudi ti greš v 1. letnik. Mislim, da imamo vsi fazani ta strah v sebi, če dovoliš, da uporabljam besedico fazan, glede iskanja prijateljic, prijateljev. Jaz grem v gimnazijov Sl. Konjice, pa ti? Tudi če mi ne želiš povedati, v kero srednjo greš, spoštujem tvojo zasebnost.
Lepo se imej,
Dorisa
Uredništvo
Patricija Knez

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Vidim, da te skrbi, kako boš ob prehodu v srednjo šolo našla nove prijatelje. Verjamem, da te je strah, kako začeti pogovor. Seveda normalno, saj novih sošolk in sošolcev še nisi spoznala, čisto nova situacija je zate. Težko je vedeti, o čem se lahko pogovarjaš z njimi, ampak naj te pomirim. Nisi edina v tej situaciji - tudi tvoje nove sošolke in sošolci se zdaj verjetno soočajo s podobnimi občutki.
Razmisli, kaj bi si želela vedeti o novih sošolcih. Kaj bi si želela deliti z njimi? Katere interese imaš, preko katerih bi se lahko povezala z njimi? To so vse vprašanja, ki ti lahko pomagajo pri začetku pogovora. Na srednji šoli se lahko tudi priključiš v interesne dejavnosti, ki te veselijo, in se tam še lažje povežeš z drugimi, ki jih veseli podobno. Morda že veš, h katerim dejavnostim bi se želela priključiti?
Ob prihodu v srednjo šolo bo verjetno tako tebe kot tvoje nove sošolce zanimalo čim več o pouku, predmetih, profesorjih... Tudi to so lahko dobre iztočnice za začetek pogovora. Če te skrbi, kako bo izgledal začetek pogovora, si lahko tudi pripraviš eno vprašanje in odigraš scenarij, kjer začneš pogovor s tem vprašanjem. Kako se ti zdi ta možnost?
Ne pozabi, da lahko grajenje novih prijateljstev traja nekaj časa in se ne more ravno ustvariti čez noč, vsaj ne vedno. Seveda lahko ohranjaš stike s prijateljicami iz osnovne šole, kar ti bo tudi pomagalo, da se boš lažje prilagodila na novo šolo in sošolce.
Povej kako ti bo šlo! Če imaš še kakšno skrb, pa sem ti seveda na voljo.
Želim ti čim lažji prehod v srednjo šolo in obilo dobrih novih prijateljstev
Patricija Knez, mag. psihologije
m1
m123iša
živjo,
hvala za oba odgovora. mislim da mi je zdaj ležje in uoam da se bom znašla
Dorisa, grem na biotehniško gimnazijo.
lp