Pozdravljeni.
Imam veliko stvari zaradi katerih bi morala biti srecna. Grem na zeljen faks, imam zelo dobrega fanta, druzina me ima rada, sem zdrava. Pa vendar kljub vsemu nisem srecna. Ne vem tocno zakaj, a pocutim se prazno, osamljeno in v sebi nisem srecna ze dolgo. Kaj menite, da mi je? Kako naj najdem v sebi tisto nekaj, da bom srecna oziroma da bom cutila sreco?
• Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena!
Hvala za tvoje sporočilo. Vidim, da veliko razmišljaš o sreči in o tem, kaj sploh pomeni biti srečna. Praviš, da se počutiš osamljeno in prazno, kljub temu, da se ti zdi, da bi glede na življenjske razmere morala biti srečna in zadovoljna. Izgleda kot da v življenju iščeš nekaj več od tega, kar imaš. Nekakšno iskrico.
Težko je svetovati na podlagi tako majhne količine informacij, ampak ali imaš kakšne aktivnosti, ki te osrečijo? Ali obstaja kakšna stvar, ki jo lahko narediš, ko si slabe volje in te vedno, brez izjeme, spravi v boljšo voljo? Zame je to hoja po gozdu, jutranja kava in ples. Če sem brez energije ali brezvoljna, se največkrat zamotim s hojo po gozdu in tako se takoj počutim boljše. Kaj takega imaš pa ti? Lahko gre za hobi, lahko gre za opravilo – najdi nekaj, kar te osrečuje. V takih trenutkih lahko potem iščeš srečo.
V današnjem svetu je zelo pomembno, da se znamo ustaviti in pogledati na to, kar nas obdaja ter poskusiti biti hvaležni. Danes hočemo vedno več; biti lepši, biti bolj uspešni, biti bolj srečni. Pa vendar lahko srečo največkrat najdemo v majhnih stvareh, npr. v iskrenem nasmehu, spontanem izletu, jutranjem žarku sonca. Poskusi se osredotočiti na takšne na videz nepomembne stvari, saj so to stvari, ki te bodo naredile srečno, okrepila pa se bo tudi tvoja pozitivna naravnanost in hvaležnost. Opazi majhne stvari, ki se dobro izidejo in nehaj pričakovati od sebe, da si vsak trenutek vsakega dneva srečna. To ni realistično – nihče ni srečen vsak trenutek vsakega dneva.
Na internetu lahko prebereš več tudi o čuječnosti (mindfulness), na App Store/Google Play obstaja tudi ogromno aplikacij, ki ti lahko pomagajo in te uvedejo v čuječno zaznavanje sveta. Mnogim je tak način gledanja na svet in uživanja v trenutku popolnoma spremenil življenje. Še ena zate zanimiva stvar bi lahko bile pozitivne potrditve (positive affirmations) – na obe temi lahko najdeš tudi ogromno videov na YouTubu.
Če ti nič od prebranega ne bo pomagalo, ti priporočam, da premisliš o obisku psihologa ali psihoterapevta. Na tak način ti bo lahko nekdo pomagal s tvojo specifično situacijo, saj jo bo poznal veliko bolje od mene, ki sem ti zgoraj dala nekaj bolj splošnih nasvetov. Sicer pa tudi na spletu obstaja veliko dobrih virov, kako biti srečen. Če te sreča zanima, lahko začneš z gledanjem TedTalkov o sreči – ti so moji najljubši!
Želim ti vse dobro, če pa imaš še kakšno vprašanje, pa ne oklevaj, ampak mi zaupaj.
Lep pozdrav,
Ajda Novak, dipl. psihologinja (un)