Stara sem 16.Imam fanta s katerim sva se pred nekaj meseci spoznala preko instagrama, nisva se še videla v živo, vem, morala bi se preden sva postala par, ampak takoj sva se začutila in nisva mogla počakati. Ta teden se bova prvič dobila in tega me je strah, bojim se da si ne bova drug drugemu všeč, ali pa da se le nebova razumela tako kot preko telefona. Sva se že menila, ampak vprašala bi še vas, kje priporočate da se dobiva? Kako naj bom oblečena, kako naj se obnašam na prvem srečanju? Koliko časa naj traja? Kaj storiti če ne bo dobro? O čem naj govorim na začetku? Kaj storiti če se znajdeva v tišini? Če ugotoviva da si nisva namenjena, naj čisto prekineva stike ali naj si še piševa? Hvaležna bom za vsak odgovor, katerekoli osebe.
• br
brihta
bom kratka, ker je tolko uprašanj:
- na javnem mestu,
- nikakor izzivalno,
- normalno,
- ura ali max 2,
- se izgovoriš, da si pozabla, da se ti nekam mudi,
- o vsakdanjih stvareh (počitnice, vreme,...),
- ga kaj vprašaš-zamenjaš temo,
- lahko si še pišeta, zakaj ne...
• Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Mija, živjo.
V svojem sporočilu si omenjala, da si v zvezi s fantom, s katerim se še nista srečala, vendar imata predvideno prvo srečanje in imaš nekaj vprašanj glede poteka. Razumem, da si malce na trnih oziroma v skrbeh glede razpleta vajinega srečanja.
Kot si sicer že sama rekla, se strinjam, da bi zagotovo bilo veliko bolje, če bi se s fantom najprej v živo spoznala in videla, če se tudi tako ujameta, saj se lahko naše osebnosti izražajo dosti drugače na spletu kot na štiri oči.
Kljub temu si rekla, da sta si bila všeč in sta se povezala že samo preko virtualnih sporočil. Skrbi te, o čem bi se pogovarjala - pogovarjata se že nekaj časa preko telefona - zakaj pa ne bi nadaljevala pogovora o temah, o katerih se pogovarjata običajno? Verjetno imata veliko tem, o katerih se pogovarjata vsak dan - prenesita te pogovore še v živo. Sicer obstaja na spletu ogromno vprašanj, o katerih lahko govoriš z nekom na prvem srečanju, malce pobrskaj po spletu. Lahko pa se igrata tudi kakšno igro, kot na primer dve resnici, ena laž, “Never have I ever” in podobno. Ustvari si kak nabor vprašanj, kaj te zanima o njemu, o vaju, vajini dinamiki… Sicer pa tudi, če kdaj nastane kak moment tišine, naj to nikakor ne naredi vajinega srečanja neprijetnega - lahko to tišino tudi nasloviš in se takoj iz nečesa neprijetnega, situacija spremeni v lahkotno.
Glede mesta srečanja bi zagotovo rekla, da naj bo to za vsak slučaj - sploh, ker se srečata prvič - nek kraj v javnosti, kjer je prisotnih več ljudi - kakšna restavracija ali luštna kavarna. Če bi se počutila bolj varno, te lahko spremlja na zmenek tudi kakšna prijateljica, sorodnica, in sedi nekaj miz stran od vaju. Kar se tiče oblačil pa predlagam, da se oblečeš tako, da se boš počutila udobno; tako se boš počutila najbolje v svoji koži in dobro počutje je najboljša oprava.
Sprašuješ pa se tudi, kaj storiti, če ugotovita, da si nista usojena… Menim, da po enem srečanju težko oceniš, če si z nekom kompatibilna, v romantičnem smislu ali s prijatelji. Zato te spodbujam, da ne sodiš vajinega odnosa po enem srečanju, ampak da vama tudi, če bo šlo “slabše”, daš še eno priložnost. Vsi kdaj potrebujemo nekaj časa, da preidemo nerodnost prvih srečanj in prvih zmenkov.
Upam, da sem ti uspela odgovoriti na vsa vprašanja, če pa sem kaj zgrešila ali bi te še kaj zanimalo, pa javi v novem zapisu in ti z veseljem odgovorim.
Lepo bodi,
Sara Holjević, dipl. psihologinja (un)