Oj
Sem zelo sramežljiva. Z ljudmi se težko pogovarjam. Groza me je spoznavati nove ljudi, saj ne vem kaj si bodo mislili o meni.
Zasledila sem ene delavnice, ki bi se jih rada udeležila, ampak sem strahopetka in si ne upam iti. Kaj če jim ne bom všeč, se bodo mi posmehovali, če bom kaj narobe naredila. Zato si ne upam iti. Kaj naj naredim?
Hvala.
• Uredništvo
Anja Jularić

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena Zaskrbljenka,
vem, da si na odgovor čakala nekoliko dlje, zato upam, da še nismo prepozni in da te odgovor še ujame :)
Najprej naj te pohvalim, da imaš dober vpogled v to kar se s teboj dogaja, torej da vidiš, da težje navezuješ stike z ljudmi (v živo?) in da si pri tem sramežljiva. Težko pa se strinjam s teboj v tem, da si strahopetka. Vidim, da aktivno iščeš načine kako si lahko pomagaš in v resnici je to, da se pridružiš delavnici odlična vaja za izpostavljanje in hkrati še vedno v varnem okolju. Predvidevam, da bodo tam tudi odrasli, ki bodo delavnice vodili in skrbeli za vključevanje in dobro počutje udeležencev. Gotovo pa ne boš edina, ki se počuti ob začetku nekoliko nelagodno. Če želiš mi lahko poveš kaj več o delavnicah – kdo bo tam, za kakšne delavnice gre, kdo jih vodi?
Vidim, da se v tebi skriva veliko strahov glede tega, če boš sprejeta, kaj si bodo drugi mislili o tebi in ta strah lahko razumem. Ko smo v situacijah, ki so za nas neznane se lahko pojavijo takšne misli in strahovi. In to je normalno, še posebej v najstniškem obdobju. Morda si tudi imela kakšno neprijetno izkušnjo, ki potem te misli še malo podkrepi. Kar se mi zdi pomembno zate je, da skušaš te misli »ujeti« in jih ustaviti. Predstavljaj si, da ti vse to govori del tebe, ki ga je strah in potem si predstavljaj drugi del tebe, ki je pogumen (ki razmišlja o tem, da gre na delavnico, ki zapiše o svoji stiski na forum, ki spodbuja k temu, da greš in tvegaš in mogoče pridobiš celo kakšnega novega prijatelja). In prisluhni temu drugemu delu. Tistemu prestrašenemu pa lahko rečeš: slišim te, želiš me zavarovati, a jaz želim poskusiti. Tam se bo vsak ukvarjal s samim seboj. Večini bo nerodno. Gotovo bo tam vsaj nekdo, ki si ravno tako želi navezati stik. Na delavnici se imam o čem pogovarjati z drugimi – če ne drugega o delavnici!
Običajno je naš strah največji PREDNO nekaj naredimo, ker si v mislih predstavljamo vse možne scenarije kaj lahko gre narobe. Ko pa smo v situaciji se ta strah umiri.
Tako da draga Zaskrbljenka zaupaj pogumnemu delu sebe in pojdi. Z izkušnjami bo tudi strah manjši.
Navijam zate, objem
Anja Jularić, mag. psihologije