Zdravo
Že več časa opozujem da imam težave pri spolnosti .nikakor se ne morem sprostiti,sicer uživam ampak ne tako kot bi lahko .rada se hecam o seksu .ampak ko napoči trenutek užitka najrajši nebi neki upor dobim .niti ne probavam niti ne znam in me je sram ..niti nočem o tem govoriti s partnerjem nwm postane me sram in je tišina. Ko me vpraša kako mi paše mu rečem sej bi ti rekla da če mi ne bi.
Orgazma se nisem doživela.
Help!!????
Uredništvo
Ajda Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Vesela sem, da si mi zaupala svojo težavo. Mnogi o spolnosti težko govorijo, še posebej ženske; spolnost na žalost med mnogimi še vedno velja za tabu temo. Zato verjetno tudi občutiš sram. Morda si bila preko vzgoje naučena, da je govoriti o spolnem užitku, raziskovati spolnost neprimerno, da je spolnost namenjena razmnoževanju, ne užitku, ali pa da ženske v spolnosti ne uživajo, da ni "damsko" govoriti o njej. Obstaja mnogo razlogov, zakaj bi lahko občutila sram, ampak elementarno sram občutimo, ko čutimo, da delamo nekaj narobe, da delamo nekaj, za kar ne želimo, da drugi izvedo. Spodbujam te, da raziščeš svoj občutek sramu in poskušaš ugotoviti, zakaj se pojavlja, ko želiš spregovoriti o spolnosti.
Mogoče bi ti pomagalo branje erotične proze - začneš lahko z zanimivimi knjigami, katerih tematika in zgodba ti je blizu, a vsebuje določene erotične elemente ali prizore. Če nisi ljubiteljica branja, bi ti priporočala poslušanje podcasta o spolnosti. O spolnosti na tak in drugačen način obstaja mnogo različnih podcastov, če jih omenim le nekaj, lahko izpostavim Sex with Emily, Call Her Daddy ali Get Sex Smart. Velikokrat se namreč zgodi, da če smo nekaterim vsebinam bolj izpostavljeni, jih tudi bolj normaliziramo, mogoče bi ti to lahko pomagalo, da se začneš pogovarjati o spolnosti in spolnem užitku.
Sram ne izgine v trenutku. Se pa lahko na situacijo pripraviš, lahko na primer vnaprej pomisliš, kaj bi rada partnerju o spolnosti povedala in se nekako prepričaš v to, da dokončaš stavek. Z vajo boš namreč občutila vedno manj sramu, saj boš dojela, da te nima česa biti sram.
Želim ti vse dobro, predvsem pa, da si privoščiš spolni užitek, da ti uspe se odpreti partnerju in se z njim pogovarjati o vajini in tvoji lastni spolnosti. Psihološke raziskave so namreč enoznačno pokazale, da je spoštljiva komunikacija o spolnosti povezana z večjim zadovoljstvom s spolnostjo. Tako da se lahko zgodi, da bo komunikacija o spolnosti s partnerjem vodila tudi do tega, da se boš lahko v spolnih odnosih bolj sprostila in uživala.
Lep pozdrav,
Ajda Novak, mag. psihologije