Dober dan. Jaz imam eno težavo, ki se sprva ni zdela kot neka huda težava in ji nisem polagala pozornosti. Zdaj lahko rečem, da je v zandnjem času izbruhnila. Ko sem v množici ljudi mi ni v redu. Nenehno imam občutek, da me drugi gledajo, vedno imam občutek, da si o meni govorijo kaj čudnega npr. kako je ta čudna, kako je ni sram biti taka itd. vedno je v moji glavi kaj si ljudje mislijo o meni. Ko si kupim v trgovini nove hlače in grem nekam v njimi je v moji glavi samo kaj si bodo drugi mislili o meni, da imam grozen stil za oblačenje, se bodo delali norca iz mene... nenehno me tudi zaradi tega skrbi, da me noben moški ne bi imel itd. in da bom ostala samska kar bi bila zame najhujša nočna mora. V množici ljudi npr. v restavraciji čakam v koloni in mi postane slabo, ker je toliko ljudi okoli mene in me vsi opazujejo. Ko grem na sprehod in vidim ljudi na igrišču uberem  drugo pot kjer ni ljudi, ker ne želim biti sama pred ljudmi še posebaj fanti ali mojimi vrstniki. Ko je nekdo zraven mene npr. starši, prijateljica ni nekega problema. Imam tudi ogromno tremo pred javnim nastopanjem začnem se tresti in ne morem se zbrati.
Imate kakšen nasvet?
• Uredništvo
Zala Tacol

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Opisuješ občutke nelagodja in slabosti, ki se pojavijo, ko si v množici ljudi, hodiš po ulici, čakaš v koloni ... Bojiš se, kaj si bodo drugi mislili o tebi ter imaš občutek, da te okolica neprestano opazuje. Doživljanje močnega strahu pred tem, da bi nas ljudje okoli nas ocenjevali, nevzdržna trema in pretirana sramežljivost so lahko znaki socialne anksioznosti.
Občutki tesnobe so v določenih situacijah popolnoma normalni, predvsem takrat, ko se srečamo z nečem ali nekom neznanim ter posledično ne vemo, kako ravnati, kako se obnašati in odzivati. Težava nastane, ko nas takšni občutki tesnobe tako prevzamejo, da nas ovirajo v vsakdanjem življenju. To pomeni, da nam strah pred množico ljudi, ocenjevanjem, sramežljivost in drugo, preprečijo vsakdanje aktivnosti - sprehod, obisk restavracije, ogled filma v kinu, nakupovanje ...
Pri obvladovanju tesnobe so zelo pomembni dejavniki podpore in občutek psihološke varnosti. Poskusi naslednjič, ko se nekam odpraviš, s seboj povabiti nekoga, ki mu zaupaš (mamo, prijateljico, sestro/brata). Tej osebi povej o svojih težavah in jo prosi za podporo. Če nekomu zaupamo našo stiko, nas bo ta oseba bolje razumela in nam ob druženjih z drugimi lahko nudila oporo.
Za začetek lahko poskusiš tudi z različnimi sprostitvenimi tehnikami, dihalnimi vajami ter vajami za obvladovanje stresa. Opis nekaterih najdeš tukaj.
Če pa meniš, da težave, ki jih opisuješ, že preveč vplivajo na tvoje vsakdanje življenje, ti svetujem, da poiščeš strokovno pomoč.
Če imaš še kakšno vprašanje, ga brez zadržkov zapiši.
Vse dobro,
Zala Tacol, univ. dipl. socialna pedagoginja