Pozdravljeni, se zelo opravičujem za čudno vprašanje, rada bi vprašala zakaj je takšen tabu govoriti o spolnosti in o mastrubaciji? Mislim jaz sem že velikokrat mastrubirala in vem da govorijo da je to normalno ampak mene je zelo sram da bi nekdo vedel da sem že to delala in ne vem se naj sramujem tega ali ne?
• He
Hejla
Se opravičujem mislila sem napisati samozadovoljevati ne mastrubirati.
• Uredništvo
Ajda Busija-Novak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena!
Očitno se je tvoje vprašanje nekje izgubilo, žal mi je, da si tako dolgo čakala na odgovor.
Masturbacija in samozadovoljevanje pomeni isto. Za mnoge je spolnost, in s tem tudi masturbiranje, osebna tema, o kateri neradi govorijo. Mogoče se ta sloves prenaša iz generacije v generacijo, včasih se o spolnosti niso pogovarjali, niti v partnerskem odnosu, kaj šele s prijatelji. V preteklosti so bili ljudje za spolno svobodo lahko tudi hudo kaznovani, npr. ženske so morale s spolnostjo čakati do poroke, spolnost izven zakona pa je bila pojmovana kot umazana in neprimerna. Spolnost je tradicionalno služila le razmnoževanju, o užitku niso govorili.
Danes je seveda drugače, pa vendar se res zdi, da se spolnosti še vedno drži nekakšen tih tabu. Spodbujam te, da se o spolnosti pogovarjaš s prijateljicami, ki jim zaupaš, saj nas namreč spolnost vse do neke mere zanima oziroma jo vsi raziskujemo. Samozadovoljevanja se ti ni treba sramovati, je povsem običajno, da mladostnice in mladostniki tvojih let začnejo spolnost in svoje telo raziskovati preko samozadovoljevanja. Tako raziskovanje spolnosti je tudi varno.
Lep pozdrav,
Ajda Busija-Novak, mag. psihologije