Zivjo
sem deveti razred in se moram odlociti za sr solo a je ta sola dalec stran od doma zato bom moral biti v dijaskem domu. Ker pa nocem biti sam v domu bi rad preprical sosolca da gre tudi on na to solo in tja v dijaski dom ker ga zanima ista stvar samo na drugi soli ceprav vem da bi bilo dobro zanj da gre na to solokot jaz ker ima vec moznosti za nadaljevanje poklica po solanju
Imate mogoce kak predlog kako bi ga preprical?
hvala lp
• Uredništvo
Zala Tacol

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljen!
Izbira za nadaljevanje šolanja je res zahtevna ter pomembna odločitev in prav je, da razmišljaš o vseh vidikih šolanja - o lokaciji šole, znanju, ki bi ga pridobil za opravljanje poklica, ki te veseli ter tudi o prijateljstvih in drugih odnosih v času šolanja.
Razumljiva je tvoja skrb, da ne želiš sam v novo okolje in bi ti bilo bolj prijetno, če bi imel ob sebi prijatelja. Hkrati pa sošolca ne moreš prisiliti v odločitev, ki si je ne želi. Sošolcu lahko predstaviš prednosti šole, na katero se želiš vpisati in prednosti bivanja v dijaškem domu. Lahko se na primer pozanimaš o obšolskih dejavnostih, ki jih ponujata šola in dijaški dom ter za katere meniš, da bi bile prijatelju všeč in mu tudi to predlagaš kot eno izmed prednosti šolanja na dotični šoli (ter bivanja v dijaškem domu). Končno odločitev o tem, na katero šolo se bo vpisal, pa moraš prepustiti sošolcu. Nenazadnje vpis v oddaljeno šolo in bivanje v dijaškem domu predstavljata tudi finančni zalogaj, zato se mora sošolec o vpisu posvetovati s svojimi starši in na ta vidik odločitve ti ne moreš vplivati.
Prepričana sem, da boš na novi šoli spletel nova poznanstva in prijateljstva, tudi če se boš tja vpisal samo ti. Enako velja za dijaški dom, gotovo boš tam spoznal nove prijatelje in prijetno družbo, zato kar brez skrbi.
Veliko sreče in vse dobro,
Zala Tacol, univ. dipl. socialna pedagoginja
• Pr
Predlog
Pozdravljen,
to da ne želiš biti sam na prehodu iz osnovne v srednjo šolo je normalno, vebdar vseeno mislim, da ni dobra ideja, da prepričaš sošolca v to. Menim da je boljše, da vsak gre po svoji poti in dela tisto kar ga veseli. Tudi meni se je podobno zgodilo. Strah me je bilo, da bom v razredu osamlje a in da ne bom našla primernih prijateljev. Zato sem želela, da se v isto šolo vpiše še moja najboljša prijateljica. Po dobrem razmisleku sem ugotovila, da je boljše, da ona gre v tiato smer, ki njej ustreza in zdaj se je izkazalo, da je tako tudi prav. Ne vem kako bi se počutila, če bi bila zdaj ona nezadovoljna, ker je mene poslušala. Na srečo sva zdaj še vedno prijateljici in obe sva čisto zadovoljni in obkroženi z novimi prijatelji. Razumem pa, da je dijaški dom druga zadeva in da je verjetno še težje kot tale moj primer.
Vseeno ti želim, da se prav odločiš in poslušaš še strokovno mnenje psihologinj na tem portalu.
...