Zivjo sem prvi letnik srednje gostninske sole. In na zacetku me je skrbelo da mi ne bo vsec a sem zdaj res zadovoljen ker imam super sosolce. Sem tudi v dijaku in je kar fajn. Imam pa le tezavo ker sem pogruntal da ta poklic ni zame. Rad bi nasel nekaj kar me res veseli a nevem kako. Slisal sem da naj opazujem okoli sebe in bom nasel nekaj kar hocem delati a ta nasvet mi res ne pomaga. Na gnazijo ne bi rad sel ker bi raje nasel nekaj kar me sveseli in se ze od zacetka pripravljal na to sicer pa z ocenami nimam tezav in bi lahko prisel tudi na gimnazijo. Ali ima kdo kak nasvet kako najti nekaj kar me veseli. Pa ce lahko mogoce malo bolj konkretno kot samo: poskusaj nove stvari, glej okoli sebe. Ker ko sem to poceldo zdaj videl kam sem s tem prisel: Nikamor.
• MU
MUJCEK SIVEK PUFY
Tudi jaz imam enake težave, še zdaj Neven kaj me zanima, za kateri poklic. Tudi jaz bi se že morala odločati, ampak se ne vem. Sploh Neven kaj me veseli. Imam enake probleme kot ti.
Lp
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_

Odgovor svetovalca:
Pozdravljen,
razumem tvojo situacijo in zelo dobro je, da si že prepoznal, da trenutni poklic ni zate. Izbira poklica je pomembna odločitev, ki ima lahko velik vpliv na tvoje življenje. Ni čudno, da se počutiš izgubljenega, če ne veš, kaj bi rad počel.
Najprej je pomembno, da se dobro spoznaš. Razmisli, kaj te veseli, v čem si dober, in kaj ti je pomembno v življenju. Kaj te zanima? Kaj ti je v življenju v izziv? Kaj bi rad dosegel?
Tukaj je nekaj konkretnih nasvetov, ki ti lahko pomagajo pri iskanju poklica, ki te veseli.
Naredi seznam svojih interesov in sposobnosti. Začni z osnovnimi vprašanji, kot so: Kaj rad počneš v prostem času? V čem si dober? Kateri so tvoji najljubši predmeti v šoli? Kaj te zanima v svetu? Kakšne so tvoje vrednote?
Razišči različne poklice. Preberi o različnih poklicih, ki te zanimajo. Govori z ljudmi, ki jih opravljajo. Obišči poklicne sejme in dogodke.
Preizkusi različne stvari. Ne boj se poskusiti novih stvari. To je najboljši način, da ugotoviš, kaj ti je všeč. Prijavi se na prostovoljstvo, opravljaj prakso, se udeleži delavnic in tečajev. Sedaj si dovolj star, da bi se lahko preizkusil v delu preko študentskega servisa.
Pogovori se z ljudmi, ki te poznajo. Pogovori se s starši, učitelji, prijatelji in sorodniki. Kaj menijo o tvojih interesih in sposobnostih? Imajo kakšne predloge za poklice, ki bi ti bili všeč?
Lahko tudi poiščeš pomoč strokovnjaka. Tudi če greš do vaše šolske svetovalne delavke/delavca, ti lahko pomaga razumeti, kakšne so možnosti glede na tvoje interese in spretnosti. Šolski svetovalni delavci imajo tudi možnosti, da pri njih opraviš teste interesa in osebnosti, ki ti pomagajo razumeti, katera področja so ti najbližja. Če se še vedno ne moreš odločiti, lahko poiščeš pomoč strokovnjaka za karierno svetovanje. Če mi poveš, od kod si, ti lahko posredujem informacije, kje najdeš karierne kotičke, kjer lahko iz prve roke dobiš ustrezne informacije. Morda najdeš več informacij na naslednjih spletnih straneh:
https://www.lu-celje.si/svetovanje-in-podporne-dejavnosti/karierni-koticek/ Tu se lahko dogovoriš tudi za individualno poklicno svetovanje preko ZOOM-a.
https://www.ess.gov.si/partnerji/vsezivljenjska-karierna-orientacija/karierna-orientacija-solske-mladine/kam-in-kako-za-ucence-in-dijake/
Razumem, da ti nasveti, kot so "poskusi nove stvari" in "glej okoli sebe", niso zelo konkretni. Vendar pa je to ključ do iskanja poklica, ki te veseli. Le tako lahko ugotoviš, kaj ti je v življenju v izziv in kaj ti prinaša zadovoljstvo. Pomembno je, da si vzameš čas za razmislek in ne obupaš. Proces odkrivanja prave poti zahteva čas in potrpljenje. Sčasoma boš morda odkril svoje pravo poslanstvo.
Upam, da ti bodo ti nasveti v pomoč. V kolikor imaš še kakšno vprašanje, bom vesela tvojega odziva. Želim ti veliko uspeha pri iskanju poklica, ki te bo veselil.
Lep pozdrav,
Urška Stepišnik, dipl. m. s. in mag. prof. socialne pedagogike
• Am
Amadej
Pravzaprav ko ste mi rekli za socialno delavko sem res sel do nje in povedala mi je da ko naredim peti predmet na maturi mam vecino moznosti odpirtih za studij tudi ce ne ostanem v gostinstvu. Ko pa sem razmisljal sem pogruntal da kuhar nocem biti ker mi res ni zanimivo zato sem malo poiskal in nasel poklic gostinski poslovodja. Zdi se mi da je res fino da imas svojo restavracijo, skrbis za delo ljudi, za to kako so ljudje zadovoljni, spoznas veliko novih ljudi pa se dobro zasluzis. To mi je res vsec in mislim da je to to kar bi rad delal. Kaj mislite o tem imate mogoce kak nasvet?
• Uredništvo
_izbrisan uporabnik_
Odgovor svetovalca:
Pozdravljen.
Zelo sem vesela, da si se odločil za pogovor s socialno delavko in da si se z njeno pomočjo bolje seznanil s svojimi možnostmi. Poklic gostinski poslovodja je res zelo zanimiv in ponuja veliko možnosti. Če si dober organizator, imaš smisel za delo z ljudmi in si pripravljen tudi na delo v stresnih situacijah, potem bi lahko bil ta poklic za tebe prava izbira.
Pri odločitvi ti lahko pomaga to, da se preizkusiš pri delu v gostinstvu. Morda začneš delati v restavraciji ali drugem gostinskem obratu med vikendi - tako boš dobil vpogled v delo in ugotovil, ali ti je všeč. Pogovori se tudi z ljudmi, ki to delo že opravljajo. vprašaj jih o njihovih izkušnjah, o tem, kaj jim je pri tem delu všeč in kaj jim ni, ter o tem, kaj bi ti svetovali. Delovnik gostinskega poslovodje je namreč običajno zelo dolg in se lahko zavleče tudi v pozne nočne ure, prav tako so delavne tudi nedelje in prazniki. Tu najdeš še malo več informacij:https://www.mojaizbira.si/poklici/gostinski-poslovodja
Če boš naredil peti predmet na maturi, boš imel možnost študija na več različnih fakultetah. Lahko boš študiral gostinstvo in turizem, management, ekonomijo ali pa kateri koli drug študij, ki te zanima.
Seveda je končna odločitev tvoja. Pomembno je, da izbereš poklic, ki ti je všeč in v katerem boš užival.   Želim ti veliko uspeha pri odločitvi! Če boš imel kakšno vprašanje, pa kar še vprašaj.
Lepe prihajajoče počitnice ti želim,
Urška Stepišnik, dipl. m. s. in mag. prof. socialne pedagogike