V preteklosti sem se že samopoškodovala. Najprej sem se z nohti, kasneje sem se še rezala. Zdaj se že več kot pol leta nisem in res se počutim dobro. Pred kratkim pa sem opazila, da se reže tudi moja kolegica. Ne vem a naj ji povem, da sem opazila. Pri sebi pa sem opazila, da je to v meni nekaj sprožilo. V zadnjem tednu sem kar nekajkrat pomislila, da bi se spet rezala. Mislim, da sem postala dovolj močna, da se ne bom. Ampak me je strah, kaj če se. Strah me je sebe, kaj vse občutim, ko se hočem. Strah me je, da bo vsa bolečina prišla nazaj, čeprav mislim, da sem jo večkrat predelala pri kakšnem pogovoru z ljudmi, ki jim zaupam.
Uredništvo
Sara Holjević

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena, sončna kumara.
Najprej bi se ti rada zahvalila za zaupanje, da si bila z nami pripravljena deliti svoje doživljanje. Ponosna sem nate, da si prenehala s samopoškodovanjem in da se počutiš dobro - to je velik dosežek in upam, da si za to tudi ti ponosna nase.
Vendar praviš, da si videla, da se samopoškoduje ena izmed tvojih prijateljic, to pa je v tebi ponovno prebudilo negativne občutke. Veseli me, da vztrajaš pri tem, da se ne boš ponovno samopoškodovala - kar tako naprej! Če pa bi se slučajno počutila preobremenjeno, te spodbujam, da stopiš do ljudi, ki jim zaupaš, kot si rekla, da si že storila in da je to zate bila ustrezna rešitev.
Kar se tiče tvoje prijateljice - če boš presodila, da te pogovor o njenem samopoškodovanju ne bo preobremenil, seveda lahko stopiš do nje (predlagam neko zasebno okolje, kjer bosta sami) in ji na prijazen način omeniš, da razumeš, v kakšnem položaju je ... Z njo lahko tudi deliš svojo zgodbo, se pogovorita o tem, kaj lahko stori, kje lahko poišče pomoč. Lahko se zgodi, da bo pogovor razbremenilen tudi zate.
Ponovno pa poudarjam, da če se počutiš, da bi pogovor s prijateljico bil zate pretežak, te prosim, da poskrbiš najprej zase. Drugim namreč ne moremo pomagati, če se sami ne počutimo v redu. S prijateljico lahko vseeno deliš nekaj kontaktov do virov pomoči, ki so navedeni na tej povezavi - s tem ji daš možnost, da poišče strokovno pomoč, sama pa se izogneš neprijetnim občutjem, ki bi jih ta pogovor v tebi morda vzbudil.
Vesela bom, če se še kaj oglasiš in mi zaupaš, kako napreduješ.
Pošiljam en topel objem,
Sara Holjević, dipl. psih. (un)