Pozdravljeni,
sem študentka prvega letnika psihologije v Ljubljani. Sem iz Slovenskih Konjic, v srednjo šolo pa sem hodila v Maribor, kjer sem zadnji dve leti tudi bivala v dijaškem domu. Za študij v Ljubljani sem se odločila, ker smo se s tremi prijateljicami pogovarjale, da bomo šle vse skupaj v Ljubljano, prav tako pa mi je bil prehod v Maribor zelo všeč, zato sem mislila, da mi o tudi v Ljubljani okej. Odkar sem prišla, se vsak dan jočem, nimam motivacije, nimam prijateljev, saj so se zadnji trenutek prijateljice odločile za Maribor. Imam tudi fanta iz Ptuja. Čeprav mi je izbira faksa všeč, sem v Ljubljani preprosto nesrečna. Zaradi tega sem se skupaj s starši odločila, da drugi semester preneham s študijem in grem delat, naslednje leto pa bom šla v prvi letnik v Maribor. Ta semester bom vseeno naredila izpite, saj se bi mi v Mariboru priznali.
Kljub temu, da sem se tako odločila skupaj s starši in s psihologinjo, h kateri sem hodila še pred enim mesecom, sem zelo negotova. Predvsem me skrbi to, da om izgubila eno leto študija, prav tako pa me zelo oremenjuje menje drugih ljudi. Ne vem, če sem se odločila prav, saj se mi zdi to, da se bom prepisala kljb temu da mi je študij všeč, neprimeren razlog. Vsak dan se obremenjujem s prihodnostjo, kako bo čez eno leto, če mi bo žal da sem se tako odločila, kaj bodo rekli drugi, ali mi bo sploh bolje v Mariboru,... Ne vem več kako se naj rešim teh občutkov, ampak me res obremenjujejo. Kljub temu pa vem, da sem veliko bolj srečna ko sem doma in/ali v Mariboru.
• Uredništvo
Zala Tacol

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena.
Prehod v novo okolje je vedno težek, zato nikar ne bodi prestroga do sebe. Razumljivo je, da si žalostna, da se počutiš osamljeno ter da pogrešaš prijatelje in družino. Če prav razumem, si svojo odločitev že dodobra premislila in pretehtala razloge za in proti, zato ti le-teh ne bom naštevala.
Za uspešen študij je, poleg trdega dela in vztrajnosti, pomembno tudi dobro počutje, zato je nesmiselno vztrajati v neprijetnih občutjih, saj si na dolgi rok s tem le škodiš. V kolikor meniš, da boš lažje študirala v že poznanem mestu, v družbi prijateljic, potem je sprememba prava odločitev - pri tem se poskusi čim manj obremenjevati z mnenjem drugih, saj je najbolj pomembno tvoje dobro počutje. Tudi glede "izgube enega leta" ne skrbi, kajti eno leto v primerjavi s trajanjem študija ali celim življenjem res ni omembe vredno.
Kljub temu pa bi ti svetovala, da ne "vržeš puške v koruzo" prehitro. Do konca študijskega leta imaš še precej časa, zato poskusi biti v naslednjih mesecih kar se da aktivna v navezovanju novih stikov, sklepanju novih prijateljstev ter prilagajanju na novo okolje. Lahko se naprimer pridružiš sošolkam na kavi, se udeležiš zabave v študentskem domu, se priključiš kakšni obštudijski dejavnosti (veliko obštudijskih dejavnosti lahko najdeš na spletni strani Univerze v Ljubljani pod zavihkom "obštudijske dejavnosti") ter tako oblikuješ nova prijateljstva in poznanstva. Prav tako lahko obiščeš kakšen dogodek v mestu ali se večkrat odpraviš na sprehod po okolici. Mogoče se ti bo Ljubljana s časom prikupila, nikoli ne veš. Tudi v primeru, da bi si ob koncu študijskega leta še vedno želela prepisa v Maribor, je lahko tovrstni "eksperiment" dobra priložnost za tvojo osebnostno rast.
Za konec pa še najpomembnejše - ne glede na to, ali boš študirala v Ljubljani ali v Mariboru, verjemi vase in v svojo odločitev. Ne dopusti dvomom, da bi zasenčili tvoj čas študija, temveč verjemi, da si sprejela odločitev, ki je najboljša zate. Če se bi želela še o čem pogovoriti, bom z veseljem prebrala tvoj odgovor.
Srečno,
Zala Tacol, univ. dipl. socialna pedagoginja