Živjo
V osnovni šoli sem si želela postati igralka in pevka. Hodila sem v dramski krožek in se vpisala na umetniško gimnazijo, a nisem bila sprejeta. Hodila sem v pevsko šolo, običajno šolo in igralske tečaje. Doma me niso ravno podpirali. Potem sem začela hoditi na avdicije in kastinge, pisat svojo glasbo in imela sem nastope. Ni se obneslo. Na avdicije me tudi niso sprejeli. Po srednji šoli sem si našla službo v trgovini in tam ostala do faksa, ker sem pavzirala in hodila na snemanja, a jih je bilo zelo malo in prihranke sem porabila za zdravstveno zavarovanje in prevoz ter pevske vaje. Potem sem zbolela in padla faks.
Razmišljala sem. Porabila sem toliko časa, truda in predvsem denarja za te hobije, a se ni nič zgodilo.
Zdaj iščem redno službo. Stara sem 25 let in rabim redni dohodek. Izobraževala sem se v iskanju avdicij in skušala prodreti v tujino, a tam je še dražje. Igralski tečaji in pevske ure, profesionalne fotografije, prevozi in prenočišča za snemanja, snemanja vokala in snemanje svoje glasbe - to zelo veliko stane. Potem pa še preživetje - hrana, položnice, življenje. Zlata leta manekenstva in igre sem že izgubila. Nisem lepa, nadarjena in pojem ter igram zanič. Moje sanje se niso uresničile. Najbolje, da zamenjam kariero za kaj drugega. Za trgovino, ker tam imam izkušnje.
Mami pravi, da sem zafrčkala denar za brezveze.
Zakaj mi ni uspelo?
Ali veliko ljudem ne uspe?
Očitno moram nehati sanjati.
• Uredništvo
Tinkara Primec

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
iz tvojega zapisa se zdi, da si v svoje sanje vložila res veliko časa, energije, denarja in upanja. Če te prav razumem, si si dolgo želela uspeti na področju igre, petja oziroma nastopanja, ob tem pa si se udeleževala tečajev, vaj, avdicij, snemanj in nastopov. Zdaj pa si prišla do točke, ko ugotavljaš, da stvari ne gredo v smeri, kot bi si želela, hkrati pa potrebuješ redni dohodek in več finančne varnosti.
Verjamem, da je takšno spoznanje lahko precej boleče. Še posebej zato, ker ne gre samo za »hobi«, ampak za nekaj, kar ti je očitno dolgo veliko pomenilo. Ko v nekaj vložimo toliko sebe, se neuspeh lahko hitro začne doživljati kot dokaz, da z nami nekaj ni v redu.
Ampak področja, kot so igra, petje, manekenstvo in nastopanje, so zelo nepredvidljiva. Uspeh tam ni odvisen samo od truda ali želje, ampak tudi od priložnosti, “vez”, trenutka, videza, trga, sreče in še marsičesa drugega. Zato veliko ljudem ne uspe v smislu, da bi od tega lahko živeli. To ne pomeni, da so vsi ti ljudje ničvredni, nenadarjeni ali da so vse naredili narobe.
Ob tem bi se ustavila tudi pri stavkih, ki si jih zapisala o sebi, da nisi lepa, nadarjena, da poješ in igraš zanič. Morda so nastale iz razočaranja, utrujenosti in občutka, da se trud ni obrestoval. Ampak neuspeh na avdicijah še ne pomeni, da je tvoja vrednost manjša ali da je bilo vse, kar si počela, brez pomena.
Razumljivo pa je, da zdaj razmišljaš bolj praktično. Potreba po rednem dohodku ni poraz, ampak znak prevzemanja odgovornosti, kar kaže na zrelost posameznika. Če imaš izkušnje v trgovini in ti to trenutno omogoča stabilnost, je lahko to čisto smiselna odločitev. To ne pomeni, da si »nehala sanjati«, ampak da si v tem trenutku postavila na prvo mesto svojo varnost, zdravje in vsakdanje življenje.
Morda bi te povabila k premisleku, ali mora biti odločitev res tako črno-bela: ali popolnoma slediti sanjam ali pa jih popolnoma opustiti. Včasih lahko nekaj, kar nam veliko pomeni, ostane del našega življenja v drugačni obliki, brez tega, da bi od tega morali takoj živeti. Ustvarjanje, petje, pisanje glasbe ali nastopanje lahko ostanejo nekaj tvojega, vendar na način, ki te finančno in čustveno ne izčrpava.
Želim ti vse dobro na tvoji poti,
Tinkara Primec, dipl. psihologinja (un)