Zdravo, zanima me koliko čaša Traja da si mladoletna oseba a z dovoljenjem in podpisi staršev spremeni ime, vem, da vse skupaj pride okol 60€ ( brez pašusa in podobno kakor jaz vem) in ali je ta postopek težek.
hvla za odgovor
• Ag
Agnes
Običajno 1 mesec.
Na upravni enoti izpolniš vlogo. Postopek je izi.
Mogoče je vloga na spletu...in tudi informacija na spletni strani od upravne enote. (Ue Lj ziher ima)
• Uredništvo
Tadej Jezernik

Odgovor svetovalca:
Pozdravljena,
ne vem, če sem pravilno razumel tvoje vprašanje. Posameznik, ki želi spremeniti svoje osebno ime mora med drugim izpolnjevati pogoje, ki so podrobneje opredeljeni v Zakonu o osebnem imenu (Uradni list RS, št. 20/06 in 43/19, v nadaljevanju: zakon). Podrobno ureditev s predmetnega področja - za mladoletne osebe - pa urejata 12. in 20. člena zakona.
Poudariti želim, da osebno ime državljanu zagotavlja identiteto, varstvo njegove osebnosti in dostojanstva. Osebno ime pa je sestavljeno iz imena in priimka.
Strošek prve spremembe osebnega imena je 54,40€, vsaka nadaljnja sprememba pa 108,80€, če se osebno ime spremeni preko elektronske vloge. Tukaj pa so potem še ostali posredni stroški, kot so zamenjava osebnih dokumentov itd.
V kolikor posameznik izpolnjuje vse pogoje, ki so predpisani v zakonu, se sprememba osebnega imena opravi relativno hitro.
Lepo te pozdravljam.
Tadej Jezernik, dipl. upravnih ved