V Sloveniji živim komaj leto in pol, pa se je vse korenito spremenilo, ta sprememba je vplivala na moje čustveno stanje, največji problem je jezik, zaradi katerega se slabo počutim, kaj mi svetujete.
Er
Erina
zivjo!!
vem da tale moj odgovor ni nekaj beliko ampak tudi sama sem se starsi pred nekaj leti preselila in to na japonsko
pri meni je bil to zelo velik kulturni šok in bilo mi je zelo...zelo zelo... tezko
glede ucenja jezika je meni najbolj pomagalo to da sem se poskusala pogovarjati cim vec v japonscini in tudi doma smo to poskusali uvedsti
tuj jezik se je najlazje korenito nauciti ce se obdas znjim, poslusaj slovenske pesmi, cim vec beri, glej slovenske nadaljevanke in podobno
upam da sem vsaj malo pomagala
zelim ti vso sreco!!
Br
Brez Muje se še čevelj ne obuje
Če si vprašanje napisal(a) sam(a) brez pomoči umetno "inteligentnih" pomagal, ti lahko rečem samo, da ti glede jezika že zdaj gre naravnost odlično, bolje kot marsikateremu "domorodcu" ali priseljencem, ki se jim tudi še po 50+ letih življenja tu ni uspelo naučiti jezika svoje "druge domovine".
Uredništvo
Maruša Grešak

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
Kot vidim, si že dobila nekaj odgovorov svojih vrstnikov. Upam, da so ti lahko malo v vzpodbudo, da ti gre slovenščina že zelo dobro. Vsekakor se pridružujem temu mnenju!
Selitev v novo državo je seveda velik izziv. Poleg tega, da se moramo privaditi na novo okolje, za sabo pustimo dom, prijatelje, sorodnike, kulturo,... Večina ljudi v nekem obdobju to zelo močno pogreša. Poleg tega nas tujina sooči z novimi izzivi in težavami – od tega, da se moramo navaditi na tisoč novih stvari, ki so bile prej enostavne, do tega da si moramo zgraditi socialno mrežo, nekateri pa se morajo boriti tudi s predsodki in ksenofobijo. Nisi mi veliko povedala, kaj doživljaš tu v Sloveniji in zakaj ti je, poleg slovenščine, selitev težka. Če želiš, bi z veseljem slišala več. Tako ti bom lažje svetovala pri konkretnih težavah.
Kar se tiče jezika pa ti svetujem, da si potrpežljiva sama s seboj. Usvajanje novega jezika je res dolg proces, slovenščina pa je še posebej težek jezik. Poskusi čim več poslušati, brati in govoriti. Je morda problem tudi to, da te je sram govoriti ali pa, da ne maraš delati napak in potem raje sploh ne govoriš? Mogoče lahko najdeš kakšno osebo, ki si želi vaditi tvoj materni jezik in se dobivata na »jezikovnem tandemu«. Lahko na primer kontaktiraš kakšno jezikovno šolo, kjer ponujajo tečaj tvojega maternega jezika in jih vprašaš, če bi kdo izmed udeležencev želel s tabo vaditi slovenščino, v zameno pa boš ti z njim/njo govorila v svojem maternem jeziku.
Če ti lahko še kako pomagam, bom vesela tvojega odgovora.
Lep pozdrav,
Maruša Grešak, mag. psihologije