Sem 3. Letnik gimnazije in se na vas obračam, ker bi potrebovala kakšno mnenje. Stvar je, da sem pač danes prvič dobila negativno oceno nasploh pr fiziki in mi je trenutno res bedno, zaradi tega. Nimam sicer nobenih problemov v šoli, prej imam same 5ke pri fiziki in ni nobene panike glede tega, imam v redu strategije učenja in vem, da bom to oceno popravila. Preprosto je bilo samo malo prevec drugih obremenitev in se nisem mogla ravno dobro pripraviti za ta test.
Vem, da je najberž čisto normalno, da mi je ob tem bedno in tudi vem, da je v bistvu sošolcem in profesorjem večinoma itak vseeno za ta test in me ne zanima, kaj si bodo mislili drugi, ampak zelim nekako spremeniti svoj pogled na to, pa ne vem kako.
Počutim se, kot da sem totalno zabluzila vse, da nisem ničesar sposobna, da ne jemljem resno šole, potem se pa sekiram, da zaradi te ene ocene nam mela dost tock za na faks pa to...
Vem, da preveč katastrofiziram, ampak bi si želela to zmanjšati.
Zanima pa me tudi, kako vi odrasli gledate na ocene za nazaj iz recimo srednje šole? Ali so vam pomembne? Kaj bi svetovali nam mladim, glede ocen in stresa v povezavi z njimi?
No, mogoce se zdej malo lažje pocutim, ko sem to dala ven. Mi je pa še vedno bedno, ker se primerjam z 'najuspesnejšimi' prijatelji in se pocutim, kot da nisem dovolj dobra, kljub temu da vem, da imam tudi jaz mnoge talente.
Če slučajno to bere še kakšen vrstnik, bi vprasala tudi za vase občutke ob recimo kakšni slabši oceni, oz. Če se vam zdi nekdo manjvreden, če se ne odreže najboljs
Also vsem, ki to berete želim vse dobr.
fo
fotr1977
dragi Metuljcekcekincek, lahko mi verjames, da v svetu odraslih ocene iz SŠ veliiiiiiiki večini DANES niso pomembne (oz. se jih sploh ne spomnimo, hehe). Kar pa sicer ne pomeni, da se takrat nismo trudili zanje oz. se sekirali zaradi njih... Pač daš od sebe najboljše, kar zmoreš in potem si pomirjen s tem... Če pa ti vrata kakšnega faksa ostanejo zaprta zaradi manjkajočih petic... je že prav tako. Sam sem dosti na blef vpisal fakulteto, jo zaključil in danes uživam v poklicu, ki sem ga pridobil...
Uredništvo
Urška Koštomaj

Odgovor svetovalke:
Pozdravljena,
praviš, da si dobila malce slabšo oceno kot ponavadi zaradi katere se obremenjuješ čeprav veš da boš oceno lahko popravila. Zaradi ocene se počutiš neprijetno ter kot da si ves pretekel trud uničila.
Glede na to, da imaš same petice verjamem da te ocena 3 moti, zaradi tega imaš čuden občutek, ker tega nisi navajena. To ti je tuje. In to je normalno. To pa ne pomeni, da je s tem kaj narobe, da je to slabo. Glede na to, da sama praviš da se znaš učiti, imaš načine in na sploh zelo dobre ocene verjamem da popravljanje, ce si to želiš in potrebuješ, ne bo problem. Kot vidim je težava v občutku. Praviš da si doživela dobljeno oceno 3. Ustavi se in razmisli, kako se počutiš, kaj čutiš o sebi,kaj to pove o tebi, kaj je drugače. To je nova izkušnja. Ni ne slaba, ne dobra. Je takšna kakršen pomen ji boš pripisala sama. Je to nekaj zaradi česa se moraš obremenjevati ali je le ena izmed izkušenj tekom življenja? Koliko vpliva imaš nanjo oz kaj lahko sama naredis glede tega? Zaradi te izkušnje nisi nič manj vredna ali uspešna. Predvsem zaradi tega ker imaš objektivne razloge za dobljeno oceno - več obveznosti, ki so zahtevale tvojo pozornost in energijo. Razumljivo je, da ne moreš vsega opraviti enako dobro. Zato pa si obveznosti porazdelimo če je to možno ali pa jih izboljšujemo kasneje. Torej kako boš gledala na njo je odvisno od tebe. Prej kot izkušnjo sprejmeš, pogledaš kaj je do nje pripeljalo, se iz nje naučiš in greš dalje, boljše je. Bolj kot preveč razmišljaš, predvsem negativno, o izkušnji, prej se boš ujela v začaran miselni krog. Tam pa se lahko pojavi težava, zaradi katere se obremenjuješ.
Odrasli se ocen iz srednje šole spomnimo, enih bolj, drugih manj. Ocene so pomembne, saj ti omogočajo pot naprej, niso pa vse. V srednji šoli se zanje vsak po svoje obremenjuje, verjamem pa da bi večina zdaj rekla da so se takrat preveč obremenjevali. Rekla bi, da mora vsak pogledati pri sebi. Če ti učenje predstavlja napor in to vpliva na tvoje vsakdanje funkcioniranje je potrebno premisliti ali je vredno obremenitve. Govorim za primere ki se trudijo za odlične ocene in končnega cilja. Če ti učenje gre in se zlahka učiš, ni težav. Če se naučiš toliko da si zadovoljen, spet ni težav. Težava je tam, kjer se zaradi ocen preveč obremenjuješ.
Praviš, da se primerjaš z drugimi. To je normalno, predvsem v obdobju najstništva. Ampak primerjati do določene mere. Uspeh pri drugih vidimo le kot končni izid, ne pa pot, ki jo je moral ta posameznik prehoditi do tja. Zato se primerjaj le s sabo, le sama veš koliko truda, vztrajnosti in energije si morala dati, da si tu kjer si. Kakšna in kje si zdaj glede na včeraj, eno leto nazaj ali pet let nazaj. Bodi ponosna nase in hvaležna za vse kar zmoreš in kar boš še zmogla. Verjemi vase!
Želim ti vse dobro!
Urška Koštomaj, mag. psihologije