Pozdravljeni, imam eno vprašanje letošnje šolsko leto sem se vpisala na tečaj angleščine ker mi res ne gre dobro bi pa se rada polek tega trenirala še hip hop. Skrbi pa me ce bom našla kakšne prijateljice, saj imam težave z anksioznostjo in se zelo ukvarjam z mnenjem drugih in se skoz primerjam z njimi, po eni strani pa si želim prijateljic ker izven šole nimam dobene in v šoli tudi ne saj sem bol sramežljiva. Prejšnje leto nisem ničesar trenirala in še šolo sem menjala in v tem času se je moja anksioznost zelo zelo poslapšala. Čutim pa da bi se bolje počutila če bi zamenjala okolje.
Upam da mi boste lahko pomagali. -
Uredništvo
Sara Seršen

Odgovor svetovalke:
Lepo pozdravljena!
Hvala, da si nam zaupala svojo težavo.
To da si se vpisala na tečaj angleščine, ker ti je nekoliko večji izziv, je po mojem mnenju super! Verjamem, da ti bo nekoliko več vaje in dodatne razlage pomagalo, da ti bo šlo lažje tudi v šoli. Hkrati pa to, da si se vpisala na tečaj in če boš obiskovala tudi hip-hop predstavljata super priložnosti, da spoznaš nove ljudi in s tem tudi nove prijatelje.
V sporočilu si omenjala, da imaš težave s tesnobo in da se ti je sedaj poslabšala. Si kdaj pokusila poiskati strokovno pomoč? Npr. v šolski svetovalni službi ali v centru za duševno zdravje otrok in mladostnikov? Če ne, bi ti toplo priporočila, da o tem razmisliš. Na tak način boš lahko najlažje raziskala, kaj je vzrok tesnobi in kako si lahko pri tem najbolj učinkovito pomagaš. Hkrati si podrobneje o tesnobi lahko prebereš na naslednji povezavi: https://www.tosemjaz.net/razisci/custva-in-psihicne-stiske?url=%2Frazisci%2Fcustva-in-psihicne-stiske%2F&topic=21&start=0 in tudi v našem novem priročniku: https://live.editiondigital.com/e/221cpgqsc/prirocnik-kaj-lahko-naredim-da-mi-bo-lazje#!viri-pomoci-ko-ne-zmorem-sam-ali-ko-ne-zmore-moj-prijatelj. V priporočniku so tudi predstavljene različne vaje, kot so npr. dihalne tehnike, s katerimi si lahko pomagaš. Poleg tega imaš v priročniku tudi lep vodnik, preko katerega lahko bolj podrobno raziščeš svojo tesnobo – kaj te skrbi, katere misli ti vzbudijo občutke tesnobe, kako to potem vpliva na tvoje vedenje.
Na koncu si zapisala, da si prejšnje leto zamenjala šolo in hkrati, da čutiš, da bi se bolje počutila, če bi zamenjala okolje – tega ne razumem povsem. Si želiš še enkrat zamenjati šolo ali si s tem, da bi se bolje počutila, če zamenjaš okolje, imela v mislih to, da bi šla trenirat hip-hop?
Upam, da se še kaj oglasiš. Želim ti lep konec počitnic in uspešno novo šolsko leto!
Lepo bodi,
Sara Seršen, mag. psihologije